Alanus Hochschule für Kunst und Gesellschaft

University / College


Location: Alfter, Germany (DE) DE

ISNI: 0000000106673618

ROR: https://ror.org/01w0fb867

Show on Map:


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Einflussfaktoren auf die Entwicklung allgemeiner und spezifischer Selbstwirksamkeitserwartungen in mehrtägigen erlebnispädagogischen Interventionen (2019) Markus S, Eberle T, Fengler J Journal article Erlebnispädagogik (2019) Eberle T, Fengler J Journal article Förderung von Selbstwirksamkeitserwartungen durch Erlebnispädagogik (2018) Markus S, Eberle T, Fengler J Book chapter / Article in edited volumes Förderung des Selbstkonzepts durch erlebnispädagogische Lernsettings (2018) Eberle T, Fengler J Book chapter / Article in edited volumes „Ich schaff das!“ Wie die Bewältigung von Herausforderungen die Selbstwirksamkeit steigern kann: Ein empirischer Beitrag zur Wirkungsforschung in der Erlebnispädagogik (2016) Markus S, Fengler J, Eberle T Journal article, Original article Kopf, Herz und Hand: Ein empirischer Blick auf zentrale Dimensionen erlebnispädagogischer Lernprozesse (2016) Eberle T, Fengler J, Markus S Conference contribution, Conference Contribution Kopf, Herz und Hand: Ein empirischer Blick auf zentrale Dimensionen erlebnispädagogischer Lernprozesse (2016) Markus S, Eberle T, Fengler J Book chapter / Article in edited volumes Assessing creative potential as student outcome: On the applicability of the TCT-DP in repeated measures (2016) Theurer C, Berner NE, Lipowsky F Journal article What Impact do Experiential Education Programs in the Outdoors have on Participants’ Self-Efficacy Beliefs? (2016) Fengler J, Markus S, Eberle T Conference contribution, Conference Contribution Promoting general and specific self-efficacy beliefs by experiential education programs in the outdoors (2015) Markus S, Eberle T, Fengler J Conference contribution, Conference Contribution