FAU.de
Deutsch
Login
Home
Publications
Research Grants
Inventions & Patents
Awards
Additional Research Activities
Faculties & Institutions
Research Areas
Department Pädagogik
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
Overview
Publications
(2,696)
Research Grants
(226)
Types of publications
Toggle all
Journal article
Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Authored book
Translation
Translation
Thesis
Thesis
Edited Volume
Edited Volume
Conference contribution
Conference contribution
Other publication type
Other publication type
Unpublished / Preprint
Unpublished / Preprint
Publication year
From
To
Abstract
Journal
Filters (inactive)
Einflussfaktoren auf die Entwicklung allgemeiner und spezifischer Selbstwirksamkeitserwartungen in mehrtägigen erlebnispädagogischen Interventionen. Erlebnispädagogik. ()
Eberle T, Markus S, Fengler J
Journal article
Changes in Young People’s Media Repertoires Longitudinal Insights from a Communicative Figurational Approach ()
Potzel K, Draheim S, Domdey P, Lampert C, Kammerl R
Journal article
Between Transition and Back to Normal: Empirical Insights into Post-Pandemic Digital Education at Primary Schools in Germany (2026)
Dertinger A, Bärnreuther C, Kammerl R, Kramer M
Unpublished / Preprint
Systematische Förderung digitaler Souveränität bei Multiplikatorinnen und Multiplikatoren: Vorstellung eines fachübergreifenden Fortbildungskonzeptes (2026)
Bärnreuther C, Stephan M, Kammerl R
Unpublished / Preprint
Die Rolle digitaler Medien in Fortbildungen zur ästhetischen Bildung: Ein Überblick über Konzepte und Perspektiven zur Förderung kreativer und reflexiver Bildungsprozesse (2026)
Bärnreuther C, Krauß M, Stephan M, Kammerl R
Unpublished / Preprint
A profile analysis of pre-service teachers’ AI acceptance: Combining behavioral, technological, and human factors (2025)
Zhang C, Hu M, Wu W, Chen Y, Kamran F, Wang X
Journal article
„Mitbestimmung ist für mich so gemeinsam bestimmen“ - Mitbestimmung in der Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften (2025)
Gerbeshi L, Ertl S
Journal article, Editorial
Facilitating Professional Learning Networks: The Challenging Role of Hierarchical Power Structures (2025)
Jesacher-Rößler L, Nesseler K, Schneider C, Bremm N
Journal article, Original article
Lebenslanges Lernen im New Work Zeitalter. (2025)
Kipper J
Book chapter / Article in edited volumes
Effect of perceived teaching quality on the perceived co-determination of primary school children (2025)
Gerbeshi L
Journal article
‹
1
2
3
...
270
›