Department Pädagogik


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Einflussfaktoren auf die Entwicklung allgemeiner und spezifischer Selbstwirksamkeitserwartungen in mehrtägigen erlebnispädagogischen Interventionen. Erlebnispädagogik. () Eberle T, Markus S, Fengler J Journal article Changes in Young People’s Media Repertoires Longitudinal Insights from a Communicative Figurational Approach () Potzel K, Draheim S, Domdey P, Lampert C, Kammerl R Journal article A profile analysis of pre-service teachers’ AI acceptance: Combining behavioral, technological, and human factors (2025) Zhang C, Hu M, Wu W, Chen Y, Kamran F, Wang X Journal article Musical Leisure Activities in Elementary School Students: The Role of Music-Related Beliefs, Sex, Socioeconomic Status, and Migration Background (2025) Penthin M, Birnbaum L, Fritzsche E, Kröner S Journal article, Original article Postdigital Cybernetics (2025) Donner M, Allert H Book chapter / Article in edited volumes Geschlechts- und schulstufenspezifische Zusammenhänge schülerperzipierter Beziehungen zu Lehrkräften und Mitschüler*innen mit unterrichtsbezogener Freude und Langeweile. (2025) Markus S, Gar C, Lohrmann K, Gläser-Zikuda M Journal article Cultural transformation as (de-)stabilization – on the relevance of education for cultural sustainability and cultural resilience in the Anthropocene. (2025) Klepacki L Book chapter / Article in edited volumes Problematic Use of Video Games, Social Media, and Alcohol: Exploring Reciprocal Relations with the Big Five Personality Traits in a Longitudinal Design (2025) Wartberg L, Zitzmann S, Diestelkamp S, Potzel K, Berber S, Kammerl R Journal article Envisioning Global Education in Rwanda: Contributions from Secondary School Teachers (2025) Bosire A, Correia LG, Coelho DP Journal article „Problemlösen nach Plan“- Ein Lernangebot für Grundschullehr-amtsstudierende zur Förderung sozialer Teilhabe von Schüler*innen mit (sonder-)pädagogischem Förderbedarf?! (2025) Wiederseiner V Journal article