Department Pädagogik


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Einflussfaktoren auf die Entwicklung allgemeiner und spezifischer Selbstwirksamkeitserwartungen in mehrtägigen erlebnispädagogischen Interventionen. Erlebnispädagogik. () Eberle T, Markus S, Fengler J Journal article Changes in Young People’s Media Repertoires Longitudinal Insights from a Communicative Figurational Approach () Potzel K, Draheim S, Domdey P, Lampert C, Kammerl R Journal article Between Transition and Back to Normal: Empirical Insights into Post-Pandemic Digital Education at Primary Schools in Germany (2026) Dertinger A, Bärnreuther C, Kammerl R, Kramer M Unpublished / Preprint Systematische Förderung digitaler Souveränität bei Multiplikatorinnen und Multiplikatoren: Vorstellung eines fachübergreifenden Fortbildungskonzeptes (2026) Bärnreuther C, Stephan M, Kammerl R Unpublished / Preprint Die Rolle digitaler Medien in Fortbildungen zur ästhetischen Bildung: Ein Überblick über Konzepte und Perspektiven zur Förderung kreativer und reflexiver Bildungsprozesse (2026) Bärnreuther C, Krauß M, Stephan M, Kammerl R Unpublished / Preprint A profile analysis of pre-service teachers’ AI acceptance: Combining behavioral, technological, and human factors (2025) Zhang C, Hu M, Wu W, Chen Y, Kamran F, Wang X Journal article „Mitbestimmung ist für mich so gemeinsam bestimmen“ - Mitbestimmung in der Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften (2025) Gerbeshi L, Ertl S Journal article, Editorial Facilitating Professional Learning Networks: The Challenging Role of Hierarchical Power Structures (2025) Jesacher-Rößler L, Nesseler K, Schneider C, Bremm N Journal article, Original article Lebenslanges Lernen im New Work Zeitalter. (2025) Kipper J Book chapter / Article in edited volumes Effect of perceived teaching quality on the perceived co-determination of primary school children (2025) Gerbeshi L Journal article