Melike Ömerogullari



close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Relationships Between School Enjoyment, Social Integration, and Achievement at the Beginning of Primary School: Does Family Background Matter? (2022) Ömerogullari M, Gläser-Zikuda M Journal article, Online publication Das Beste an der Schule sind die Pausen. Zur Bedeutung von Unterrichtsqualität für die Prävention von Schulentfremdung und Schulabbruch. (2022) Fuchs K, Nowak M, Ömerogullari M, Pösse L, Velling H, Martin I, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Abstract of a poster Entwicklung affektiv-motivationaler Merkmale am Übergang in die Sekundarstufe – Wie ergeht es bildungsbenachteiligten Kindern? (2021) Ömerogullari M, Gläser-Zikuda M Journal article, Review article Prozessbegleitung von Netzwerkarbeit an Schulen zur Reduzierung von Schulabbruch (ProNet) (2021) Gläser-Zikuda M, Fuchs K, Ömerogullari M, Saparova S Conference contribution, Abstract of a poster Intensity and content of private tutoring lessons during German secondary schooling: effects on students’ grades and test achievement (2021) Guill K, Oemerogullari M, Koeller O Journal article Effectiveness of private tutoring during secondary schooling in Germany: Do the duration of private tutoring and tutor qualification affect school achievement? (2020) Ömerogullari M, Guill K, Köller O Journal article Qualität der Hausaufgabenhilfe in Elternhaus und Nachhilfeunterricht als Prädiktoren des hausaufgabenbezogenen Arbeitsverhaltens (2020) Guill K, Bahr I, Ömerogullari M Journal article, other