Otto-Friedrich-Universität Bamberg

University / College


Location: Bamberg, Germany (DE) DE

ISNI: 0000000123254853

ROR: https://ror.org/01c1w6d29

Show on Map:


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Techno‐eustress creators: Conceptualization and empirical validation (2024) Tarafdar M, Stich J, Maier C, Laumer S Journal article Digitale Angebote im Deutschunterricht. Ein Bewertungsnetz zur Qualitätssicherung (2024) Widmer AK, Oetjen B, Bärtlein L, Martschinke S Journal article A longitudinal analysis of health inequalities from adolescence to young adulthood and their underlying causes (2024) Reuter M, Diehl K, Richter M, Sundmacher L, Hövener C, Spallek J, Dragano N Journal article Perceived algorithmic fairness: An empirical study of transparency and anthropomorphism in algorithmic recruiting (2024) Ochmann J, Michels L, Tiefenbeck V, Maier C, Laumer S Journal article, Review article Religiöse und berufsbezogene Überzeugungen von Lehrkräften – zentrale Befunde aus dem empirisch-quantitativen DFG-Projekt „RebeL“ (2024) Scheunpflug A, Pirner M, Kröner S, Penthin M, Christ A Journal article, Original article Unterricht mit digitalen Angeboten im Schriftspracherwerb. Auf die Tiefenstruktur kommt es an! (2024) Hess M, Widmer AK, Oetjen B, Then D Unpublished / Preprint Alternativen im Sachunterricht abwägen – für welche Denk-, Arbeits- und Handlungsweisen entschieden sich Lehrkräfte während der COVID-19-Pandemie? (2024) Kantreiter J, Lenzgeiger B, Lohrmann K, Meyer S, Elting C, Jung J Book chapter / Article in edited volumes Welche Effekte hatte die COVID-19-Pandemie auf Grundlegende Bildungsangebote zur Lern- und Persönlichkeitsentwicklung? (2024) Kantreiter J, Meyer S, Elting C, Lenzgeiger B, Jung J, Lohrmann K Unpublished / Preprint Being a believer: social identity in post-truth political discourse (2024) Schulz M, Scheller S Journal article, Original article Bildung und sozialer Zusammenhalt. Gutachten (2024) Anders Y, Hannover B, Monika JG, Lenzen D, McElvany N, Seidel T, Tippelt R, et al. Authored book, Volume of book series