Inklusionsorientierter Umgang mit Diversität in der Berufsbildung der DACH-Länder (DiB DACH)

Internally funded project


Acronym: DiB DACH

Start date : 01.09.2021


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Diversity-oriented teachers for vocational education. analysis and modelling of competence requirements for teacher education and training. (2023) Moser D, Kimmelmann N, Miesera S, Pool Maag S Conference contribution, Conference Contribution Der Umgang mit Diversität in der beruflichen Bildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz aus einer international vergleichenden Betrachtung . (2022) Pool Maag S, Miesera S, Kimmelmann N, Moser D Conference contribution, Conference Contribution Closing equity gaps between migrants and nationals: German experiences (2022) Kimmelmann N Conference contribution, Conference Contribution Diversität in der beruflichen Bildung. Analyse von Kompetenzanforderungen an Lehrkräfte für berufsbildende Schulen im Umgang mit Diversität (2022) Moser D, Kimmelmann N, Miesera S, Pool Maag S Conference contribution, Conference Contribution Integration und Inklusion in der Beruflichen Bildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz (2022) Kimmelmann N, Miesera S, Moser D, Pool Maag S Book chapter / Article in edited volumes Inclusion for all in VET? A comparative overview of policies and state of research about migration, integration and inclusion in Germany, Austria and Switzerland (2022) Kimmelmann N, Miesera S, Moser D, Pool Maag S Book chapter / Article in edited volumes Eine international vergleichende Betrachtung von Migration und Inklusion in der Beruflichen Bildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz (2021) Miesera S, Kimmelmann N, Pool Maag S, Moser D Conference contribution, Conference Contribution