Kompetenzentwicklung und Modulare Übergangsbegleitung in den Ausbildungs- und Arbeitsmarkt (KOMM)

Third Party Funds Group - Sub project


Acronym: KOMM

Start date : 01.01.2012

End date : 31.12.2014


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Linkage within teacher education: cooperative learning of teachers and student teachers (2019) Kimmelmann N, Lang J Journal article, Original article Standards für Interkulturelle Trainings an Schulen vor dem Hintergrund von Diversity Management (2016) Kimmelmann N, Schropp H Book chapter / Article in edited volumes Language Sensitive Competence Assessment as a Way to Promote Transitions of Young Refugees into Vocational Education in Germany (2015) Kimmelmann N Conference contribution Sprachliche Diversität meistern – Sprachkompetenzen im Rahmen der Lehrerausbildung fördern. Erfahrungen aus einem Sprachlernpatenprogramm im Rahmen der Hochschullehre an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (2015) Kimmelmann N Book chapter / Article in edited volumes Design of a development-promoting competence assessment for young people in transition from general-education schools to vocational education (2014) Kimmelmann N, Gehrig MS Conference contribution Mission Possible. Das Handbuch (2014) Kimmelmann N, Gehrig MS, Voigt G Edited Volume Von der Wissensgesellschaft zur Kompetenzgesellschaft (2014) Kimmelmann N Other publication type Sprachsensibilität – Herausforderung bei der Kompetenzfeststellung im Rahmen der Berufsorientierung (2014) Gehrig MS, Kimmelmann N, Voigt G Journal article Standards für interkulturelle Trainings in der schulischen Bildung (2014) Kimmelmann N, Schropp H, Emmert H, Topper K, Pablo-Dürr M, Jehle B Other publication type, Broschüre Sprachförderung in der Berufsbildung – Zwischen Kompetenzanforderungen der Lernenden und Weiterbildung der Lehrkräfte (2013) Kimmelmann N, Smiatek T Journal article