Dr. Patricia Uhl



close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Writing, reading, and listening comprehension in Spanish and French as foreign languages: Gender as an intersectional effect (2024) Uhl P Book chapter / Article in edited volumes No quiero batirme con vos... ni reñir contigo: Enfoques textuales holísticos para el estudio de las formas de tratamiento (2023) Gutiérrez Maté M, Uhl P Journal article, Online publication Elementary School First Graders’ Acquisition of Productive L2 French Grammar in Regular and CLIL Programs (2023) Uhl P, Steinlen A, Piske T Journal article, Editorial Französisch in der Grundschule auf dem Prüfstand: Fremdsprachliche Leistungen im regulären Fremdsprachenunterricht und im bilingualen Unterricht im Vergleich (2023) Uhl P, Piske T Book chapter / Article in edited volumes Die intersektionale Wirkung von Geschlecht und Gender bei Französisch- und Spanischlernenden in Jahrgangsstufe 9 (2023) Uhl P Authored book, Monography Sprachbewusstheit, Sprachlernkompetenz und Integration von Herkunftssprachen (2020) Uhl P Book chapter / Article in edited volumes Cuestiones metodológicas en Gender Studies: ¿Qué ventajas conllevan los métodos mixtos para la investigación del papel del género durante la pubertad en el aprendizaje de idiomas extranjeros? (2020) Uhl P Journal article Französisch in der Grundschule - Erste empirische Ergebnisse aus einem bayernweiten Modellprojekt (2020) Uhl P, Schwanke K, Piske T Book chapter / Article in edited volumes Multiculturalidad y multilingüismo en 'Diarios de Motocicleta', según el nuevo modelo 'Kombiseminar' para estudiantes de 'Lehramt' (2019) Uhl P, Gutiérrez Maté M, Schwanke K Journal article Multiculturalidad y multilingüismo en Diarios de Motocicleta, según el nuevo modelo Kombiseminar para estudiantes de Lehramt (2019) Uhl P, Gutiérrez Maté M, Schwanke K Journal article