FAU.de
Deutsch
Login
Home
Publications
Research Grants
Inventions & Patents
Awards
Additional Research Activities
Faculties & Institutions
Research Areas
Dr. Melanie Stephan
List of publications:
BibTeX-Download
Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung
Lehrstuhl für Pädagogik mit dem Schwerpunkt Medienpädagogik
Project Memberships
(7)
Publications
(34)
Activities
(8)
Types of publications
Toggle all
Journal article
Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Authored book
Translation
Translation
Thesis
Thesis
Edited Volume
Edited Volume
Conference contribution
Conference contribution
Other publication type
Other publication type
Unpublished / Preprint
Unpublished / Preprint
Publication year
From
To
Abstract
Journal
Filters (inactive)
Mixed methods in research on motivation and emotion (2024)
Hagenauer G, Muehlbacher F, Kuhn C, Stephan M, Gläser-Zikuda M
Book chapter / Article in edited volumes
Das DigiLLab der FAU Erlangen-Nürnberg (2023)
Stephan M, Bärnreuther C, Kammerl R
Book chapter / Article in edited volumes
DigiLLab der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (2023)
Stephan M, Bärnreuther C, Kammerl R
Book chapter / Article in edited volumes
DigiLLab der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (2023)
Stephan M, Bärnreuther C, Kammerl R
Book chapter / Article in edited volumes
Professionalisierung für Digitale Bildung. Ein Rahmenmodell zur Untersuchung der Kompetenzen angehender Lehrpersonen (2023)
Bärnreuther C, Kammerl R, Stephan M, Martschinke S
Book chapter / Article in edited volumes
Professionalisierung angehender Lehrkräfte für eine digitale Grundbildung im Primarbereich (2023)
Bärnreuther C, Stephan M, Thumel M, Martschinke S
Book chapter / Article in edited volumes
Professionalisierung für das Primat des Pädagogischen in der Digitalen Grundbildung. Projekteinführung und -überblick zum BMBF-Projekt "Grundsatzfragen und Gelingensbedingungen in der Professionalisierung von pädagogischen Akteur:innen für Kinder im Grundschulalter" (P3DiG) (2023)
Irion T, Kammerl R, Böttinger T, Brüggen N, Dertinger A, Martschinke S, Niederberger M, et al.
Book chapter / Article in edited volumes
Developing a CVTAE-based conceptual framework for examining emotions in higher education teaching: a systematic literature review (2023)
Maier NA, Mendzheritskaya J, Hagenauer G, Hansen M, Kordts R, Stephan M, Thies K
Journal article, Review article
Einstellungen pädagogisch Tätiger als Stellschrauben „Digitaler Bildung“ im Grundschulalter (2023)
Thumel M, Stephan M, Martschinke S
Book chapter / Article in edited volumes
Qualitative Auswertungsverfahren (2022)
Gläser-Zikuda M, Stephan M, Hofmann F
Book chapter / Article in edited volumes
‹
1
2
3
4
›