Universität Hildesheim

University / College


Location: Hildesheim, Germany (DE) DE

ISNI: 0000000101978922

ROR: https://ror.org/02f9det96

Show on Map:


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Mentally strained: pathways into and through the working world Psychisch belastet: Wege in und durch die Arbeitswelt (2024) Angerer P, Erim Y, Kröger C, Kuhn J, Rothermund E Journal article How do pre-service teachers view Galois theory? A questionnaire study (2024) Bitzenbauer P, Veith JM, Girnat B, Winkler B, Becker E, Becher R Journal article Beurteilung und Förderung der arbeitsbezogenen Selbstwirksamkeitserwartung in der Psychotherapie: Ergebnisse einer Sekundäranalyse einer randomisiert-kontrollierten Studie (2024) Hansmann M, Angerer P, Brenner L, Brezinski J, Erim Y, Feisst M, Hander N, et al. Journal article Psychische Belastungen bei Erwerbstätigen: Leistungsinanspruchnahme und Kosten für das deutsche Gesundheitssystem (2024) Mulfinger N, Angerer P, Erim Y, Hander N, Hansmann M, Herold R, Kilian R, et al. Journal article Psychische Gesundheit am Arbeitsplatz – Welche Rolle spielen sozioökonomische, geschlechterspezifische und migrationsbedingte Ungleichheiten? (2024) Herold R, Feißt M, Morawa E, Hondong S, Rothermund E, Waldmann T, Heming M, et al. Journal article Psychotherapeutische Sprechstunde am Arbeitsplatz: Zusammenhänge zwischen Unternehmensgröße und psychosomatischer Gesundheit (2024) Hander NR, Krohn J, Kohl F, Heming M, Erim Y, Herold R, Kröger C, et al. Journal article Implementierung einer psychotherapeutischen Sprechstunde am Arbeitsplatz (PT-A): Erwartungen, Bekanntmachung und Nutzung (2024) Kohl F, Schröder UB, Stegmann R, Wegewitz U, Hander N, Hansmann M, Angerer P, et al. Journal article (How) Do Pre-service Teachers Use YouTube Features in the Selection of Instructional Videos for Physics Teaching? (2023) Bitzenbauer P, Teußner T, Veith JM, Kulgemeyer C Journal article Artificial Intelligence for Sustainability—A Systematic Review of Information Systems Literature (2023) Schoormann T, Strobel G, Möller F, Petrik D, Zschech P Journal article, Review article Nanoscience and -technology in secondary education: A systematic literature review (2023) Bitzenbauer P, Schmid JM, Joaquin M. V, Truong MH, Straulino M, Winkler B, Hennig F Journal article