Religiosity and teacher professionality


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Does Teachers’ Spirituality Make a Difference? The Explanatory Value of Spirituality and Religiosity for Teachers’ Professional Beliefs on Teaching and Learning (2023) Penthin M, Christ A, Kröner S, Pirner M, Scheunpflug A Journal article, Original article Measuring student teachers’ beliefs regarding religion in schools: piloting and preliminary validation of two newly developed scales (2022) Penthin M, Pirner M, Scheunpflug A, Kröner S Journal article, Original article Zusammenhänge zwischen religiös-spirituellen und berufsethischen Überzeugungen von Lehrkräften (2022) Penthin M, Christ A, Kröner S, Pirner M, Scheunpflug A Journal article, Original article Religious and professional beliefs of schoolteachers: Theoretical reflections and preliminary research findings in Germany (2021) Pirner M, Röhl S Book chapter / Article in edited volumes Religious and professional beliefs of schoolteachers – A literature review of empirical research (2019) Häusler N, Pirner M, Scheunpflug A, Kröner S Journal article, Review article Religiosität und Lehrerprofessionalität. Zur Bedeutung von bildungstheologischen Überzeugungen und bildungstheologischer Reflexionskompetenz. (2017) Pirner M, Wamser D Book chapter / Article in edited volumes Religiosität und Professionalität von (Religions-)Lehrerinnen und -lehrern. Einblicke in eine Forschungswerkstatt. (2016) Pirner M, Scheunpflug A, Kröner S Journal article, Original article Eine kritische Sichtung des "Thüringer Kerncurriculums" (2014) Pirner M Book chapter / Article in edited volumes Religiosität und Lehrerprofessionalität. Ein Literaturbericht zu einem vernachlässigten Forschungsfeld (2013) Pirner M Journal article Religiosität und berufsbezogene Überzeugungen von Lehramtsstudierenden. Eine quantitativ-empirische Pilotstudie (2013) Pirner M Journal article
1 2 3