Prof. Dr. Johannes Hasselhorn



close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Musik und logisches Denken - Evaluation eines Enrichment-Programms für besonders begabte Zweitklässler*innen (2025) Knebusch M, Hasselhorn J Book chapter / Article in edited volumes The formation of self-concept and intrinsic value in arts-related domains: Extending the generalized internal/external frame of reference model to music and visual arts (2025) Arens AK, Fiedler D, Hasselhorn J, Möller J Journal article Emotionen und Selbstwirksamkeit von angehenden Lehrkräften des Faches Musik. Eine Analyse der wechselseitigen Beziehung (2024) Fiedler D, Frenzel AC, Hasselhorn J Book chapter / Article in edited volumes Validating scores from the short form of the Music Self-Perception Inventory (MUSPI-S) with seventh- to ninth-grade school students in Germany (2024) Fiedler D, Hasselhorn J, Arens AK, Frenzel AC, Vispoel WP Journal article Predicting academic achievement in music in secondary schools: The role of personality and self-theories of musicality (2022) Lin HR, Kopiez R, Muellensiefen D, Hasselhorn J Journal article Kreativität im Musikunterricht in Zeiten von Kompetenzorientierung. Entwicklung eines Modells kreativer Kompetenz in Musik (2022) Hasselhorn J Book chapter / Article in edited volumes Embedding the self-concept in music as a school subject into academic self-concept research Das Selbstkonzept im Schulfach Musik: Einbettung in die Forschung zum akademischen Selbstkonzept (2022) Arens AK, Fiedler D, Hasselhorn J Journal article Music-cultural participation as a predictor for subjective wellbeing: are personality traits significant? Musikalisch-kulturelle Teilhabe als Prädiktor für allgemeine Lebenszufriedenheit: Sind Persönlichkeitsausprägungen bedeutsam? (2022) Hasselhorn J, Krupp V, Lin HR, Beisiegel J, Kopiez R Journal article Interindividual performance differentiation of music teachers in learning groups as a prerequisite for adaptivity in music teaching Interindividuelle Leistungsdifferenzierung von Musiklehrkräften in Lerngruppen als Voraussetzung für Adaptivität im Musikunterricht (2022) Hasselhorn J, Platz F, Harnischmacher C Journal article Kondensiertes Glück? Komplexe Forschungsdesigns zur Entwicklung musikpädagogischer Interventionen (2020) Birnbaum L, Flasche V, Hasselhorn J, Jörissen B, Kröner S, Lehmann A, Lill F, et al. Book chapter / Article in edited volumes