Annabel Lindner



close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Das Wollperzeptron–Eine Unplugged Aktivität zum Maschinellen Lernen (2025) Müller-Unterweger M, Lindner A, Löffler P, Berges M Journal article Enabling the Teachers : Forschungsbasierte Konzeption einer Lehrkräfteweiterbildung zum Themenbereich Künstliche Intelligenz (2025) Lindner A, Berges M Conference contribution, Abstract of a poster KI in der Kiste: Unterrichtsaktivitäten zum Thema Künstliche Intelligenz (2025) Müller-Unterweger M, Lindner A, Berges M Conference contribution, Abstract of a poster Transformative Topics in K–12 CS Education: Characteristics, Facets, Challenges and Implications – An Exemplary Analysis of the Topic of Artificial Intelligence (2025) Lindner A Thesis Demystifying AI. An open educational resource collection of unplugged AI teaching activities (2025) Lindner A, Müller-Unterweger M, Berges M Journal article Reconstruction of Transformative CS Topics in Education: A Model Proposal for Artificial Intelligence (2024) Lindner A, Berges M Journal article Classification with Decision Trees. The ‘Good Monkey, Bad Monkey’ Game (2024) Lindner A, Seegerer S Journal article Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box! (2023) Lindner A, Berges M, Rösch M, Franke F Conference contribution, Conference Contribution Ab an die Kiste: Konzeption eines mobilen Lernlabors zu KI (2023) Lindner A, Berges M, Rösch M, Franke F Conference contribution, Abstract of a poster Von Autonomem Fahren bis Zahnarzt - Vorstellungen von Schüler:innen zu Künstlicher Intelligenz und ihre Integration in den Informatikunterricht (2023) Lindner A, Müller-Unterweger M, Löffler P, Lohr D, Berges M Conference contribution, Conference Contribution