IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik

Research facility


Location: Kiel, Germany (DE) DE

ISNI: -

ROR: https://ror.org/008n8dd57

Show on Map:


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Subject didactic knowledge (SDK). A heuristic model based on a theory of functional and personal facets of subject-matter education (SME) and its empirical implications (2024) Bayrhuber H, Frederking V Journal article Investigating the relationship between private tutoring, tutors' use of an individual frame of reference, reasons for private tutoring, and students' motivational-affective outcomes (2022) Benckwitz L, Guill K, Roloff J, Ömeroğulları M, Köller O Journal article Bildung und Resilienz. Gutachten des Aktionsrates Bildung. Hrsg. von der Vereinigung der Bayerischen Wirtschaft (2022) Anders Y, Hannover B, Monika JG, Köller O, Lenzen D, McElvany N, Seidel T, et al. Authored book Führung, Leitung, Governance: Verantwortung im Bildungssystem. Gutachten des Aktionsrates Bildung. Hrsg. von der Vereinigung der Bayerischen Wirtschaft (2021) Anders Y, Daniel HD, Hannover B, Köller O, Lenzen D, McElvany N, Seidel T, et al. Authored book Lernen im Fach und über das Fach hinaus. Bestandsaufnahmen und Forschungsperspektiven aus 17 Fachdidaktiken im Vergleich. Allgemeine Fachdidaktik Band 2. (2021) Rothgangel M, Abraham U, Bayrhuber H, Frederking V, Jank W, Vollmer HJ Edited Volume Effectiveness of private tutoring during secondary schooling in Germany: Do the duration of private tutoring and tutor qualification affect school achievement? (2020) Ömerogullari M, Guill K, Köller O Journal article Fachdidaktisches Wissen und fachliche Bildung. Ein Klärungsversuch im Horizont der Allgemeinen Fachdidaktik. (2020) Frederking V, Bayerhuber H Book chapter / Article in edited volumes Qualität der Hausaufgabenhilfe in Elternhaus und Nachhilfeunterricht als Prädiktoren des hausaufgabenbezogenen Arbeitsverhaltens (2020) Guill K, Bahr I, Ömerogullari M Journal article, other Efficacy and Moderators of Internet-Based Interventions in Adults with Subthreshold Depression: An Individual Participant Data Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials (2020) Reins JA, Buntrock C, Zimmermann J, Grund S, Harrer M, Lehr D, Baumeister H, et al. Journal article Fachliche Bildung. Auf dem Weg zu einer fachdidaktischen Bildungstheorie. (2017) Frederking V, Bayrhuber H Book chapter / Article in edited volumes