Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt Schulentwicklungsforschung und Experiential Learning


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Einflussfaktoren auf die Entwicklung allgemeiner und spezifischer Selbstwirksamkeitserwartungen in mehrtägigen erlebnispädagogischen Interventionen. Erlebnispädagogik. () Eberle T, Markus S, Fengler J Journal article Extending the UTAUT Framework: Adoption and Usage Patterns of AI Text Generators among teenagers in German grammar schools. (2025) Eberle T, Adelhardt Z Conference contribution, Conference Contribution Compliance and Enforcement of AI Text Generator Usage Policies in German Grammar Schools: Insights from Teenagers. (2024) Eberle T, Adelhardt Z Journal article Exploring the Relationship between Social Networking Addiction, Fear of Missing Out, Loneliness and TikTok Use among Adolescents. (2024) Eberle T, Adelhardt Z Journal article, Review article Fostering multiple document comprehension: motivational factors and its relationship with the use of self-study materials (2023) Zink T, Hahnel C, Kroehne U, Deribo T, Mahlow N, Artelt C, Goldhammer F, et al. Journal article Social Media Withdrawal: What Social Media Services and Activities Teenagers miss when they are “switched-off”? (2023) Adelhardt Z, Eberle T Conference contribution Freizeitliches Schreiben und Lesen von Kindern im Grundschulalter: Bereichsspezifische Überzeugungen, Geschlecht und Bildungshintergrund als Determinanten (2022) Birnbaum L Thesis A Review on Antecedents and Consequences of Leisure Reading and Writing in Children (2022) Birnbaum L, Kröner S Journal article, Review article YouTube as a Source of Educational Content in Teenagers' Learning Practices (2022) Adelhardt Z, Eberle T Conference contribution Lern- und Leistungsemotionen von Lehramtsstudierenden in autonomieunterstützenden Lehr-Lernumgebungen (2022) Markus S, Fuchs K, Hofmann F, Jacob B, Stephan M, Gläser-Zikuda M Book chapter / Article in edited volumes