Institut für Erziehungswissenschaft


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

BeReal – Your friends for Real? (2024) Potzel K, Thumel M Journal article Medienpraktiken erforschen mit fokussierten Medienethnographien (2024) Müller J Journal article Perspektiven von schulischen Akteur:innen für die Gestaltung Digitaler Bildung im Grundschulalter (2024) Bärnreuther C, Dertinger A, Kammerl R Journal article Förderung der Reflexionsfähigkeit von Lehramtsstudierenden: Zum Potential von KI-basiertem Feedback (2024) Hofmann F, Zhang C, Solopova V, Plößl L, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Conference Contribution Gemeinsam stark - Sozialbeziehungen im Kontext von Beanspruchung und Arbeitsengagement von Lehrkräften (2024) Breins B, Nowak M, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Conference Contribution Mixed Methods Research on Reflective Writing in Teacher Education (2024) Gläser-Zikuda M, Zhang C, Hofmann F, Plößl L, Pösse L, Artmann M Journal article Religiöse und berufsbezogene Überzeugungen von Lehrkräften – zentrale Befunde aus dem empirisch-quantitativen DFG-Projekt „RebeL“ (2024) Scheunpflug A, Pirner M, Kröner S, Penthin M, Christ A Journal article, Original article Self-Regulated Learning of Pre-Service Teachers in Digital Learning Environments. (2024) Zhang C, Hofmann F, Kamran F, Gläser-Zikuda M Book chapter / Article in edited volumes SELFIEfor(STUDENT)TEACHERS?. A Mixed-Methods Study on the Suitability and Validity of the Self-Reflection Tool for Teachers-to-be. (2024) Seyferth-Zapf C, Bärnreuther C, Stephan M, Ehmann M, Seyferth-Zapf M Journal article, Review article Awareness of Digital Competences among Student Teachers - A Mixed-Methods Study on the Role of Seminars Promoting Digital Competences (2024) Bärnreuther C Book chapter / Article in edited volumes