Zum Zusammenspiel von fachbezogenem und sprachlichem Lernen Ein Diskussionsbeitrag aus fachdidaktischer Perspektive

Michalak M, Feigenspan K (2022)


Publication Language: German

Publication Type: Journal article

Publication year: 2022

Journal

DOI: 10.1007/s42278-022-00163-w

Abstract

Language education and language promotion are considered a responsibility of all subjects. However, this can only succeed if the teaching and learning procedures are observed from both a subject and language education perspective, or rather if language education is outlined in a factually correct manner. This contribution starts at this point and shows references between subject and language learning as exemplified by science learning in primary school classes. We present three didactic assumptions for language-aware subject teaching, which are discussed in the context of current insights into subject education and theories of language acquisition and concretised on biological topics.

Authors with CRIS profile

Additional Organisation(s)

How to cite

APA:

Michalak, M., & Feigenspan, K. (2022). Zum Zusammenspiel von fachbezogenem und sprachlichem Lernen Ein Diskussionsbeitrag aus fachdidaktischer Perspektive. Zeitschrift für Grundschulforschung. https://dx.doi.org/10.1007/s42278-022-00163-w

MLA:

Michalak, Magdalena, and Katja Feigenspan. "Zum Zusammenspiel von fachbezogenem und sprachlichem Lernen Ein Diskussionsbeitrag aus fachdidaktischer Perspektive." Zeitschrift für Grundschulforschung (2022).

BibTeX: Download