Dr. Christiane Gross



Organisation


Lehrstuhl für Empirische Wirtschaftssoziologie


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

Gross, C., Lorek, K., & Richter, F. (2017). Attitudes Towards Inheritance Taxation – Results From a Survey Experiment. Journal of Economic Inequality.
Gross, C., & Seebaß, K. (2016). The Standard Stress Scale (SSS): Measuring Stress in the Life Course. In Methodological Issues of Longitudinal Surveys: The Example of the National Educational Panel Study.
Jungbauer-Gans, M., & Gross, C. (2013). Determinants of Success in Scientific Careers: Findings from the German Academic Labour Market. Zeitschrift für Soziologie, 42(1), 74-92.
Jungbauer-Gans, M., Gross, C., & Kriwy, P. (2013). Soziale Netzwerke und Filesharing. In Transnationale Vergesellschaftungen : Verhandlungen des 35. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Frankfurt am Main 2010 Springer VS (CD-Rom) Transnationale Vergesellschaftungen: Verhandlungen des 35. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Frankfurt am Main 2010..
Jungbauer-Gans, M., & Gross, C. (2012). „New Public Management“ und die Umsetzung meritokratischer Anforderungen durch Habilitierte. Die Hochschule.
Gross, C., & Jungbauer-Gans, M. (2012). Sozialkapital als individuelle Ressource und Produkt gesellschaftlicher Rahmenbedingungen. In Knecht Alban, Schubert Franz-Christian (Eds.), Ressourcen im Sozialstaat und in der Sozialen Arbeit. (pp. 117-131). Stuttgart: Kohlhammer.
Jungbauer-Gans, M., & Gross, C. (2012). Veränderte Bedeutung meritokratischer Anforderungen in wissenschaftlichen Karrieren. Die Hochschule, 2, 245-259.
Gross, C., Jobst, A., Jungbauer-Gans, M., & Schwarze, J. (2011). Educational returns over the life course. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Supp. 2(14), 139-153. https://dx.doi.org/10.1007/s11618-011-0195-2
Jungbauer-Gans, M., & Gross, C. (2011). More Private Schools for Nonnative Students? Migrant Performance in Private Schools of Differing National Contexts. Education Research International, vol. 2011, 1–19. https://dx.doi.org/10.1155/2011/121250
Jungbauer-Gans, M., & Gross, C. (2010). Einleitung: Soziologische Karrieren in autobiographischer Analyse. In Jungbauer-Gans Monika (Eds.), Forschung und Entwicklung in der Analytischen Soziologie (pp. 7-19). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Last updated on 2016-15-08 at 02:01