Prof. Dr. Benjamin Jörissen



Organisation


Lehrstuhl für Pädagogik mit dem Schwerpunkt Kultur und ästhetische Bildung


Awards / Honours


2018 : Mitgliedschaft European Academy of Sciences and Arts, Sec. I: Humanities



Project lead


(Musikalische Interface-Designs: Augmentierte Kreativität und Konnektivität.):
MIDAKuK: Musical Interface Designs: Augmented Creativity and Connectivity
Martin Donner; Prof. Dr. Benjamin Jörissen
(01/10/2017 - 30/09/2021)

DiKuBi-Meta: Digitalization in Aestetic, Arts and Cultural Education - a Meta-Project
Prof. Dr. Benjamin Jörissen; Prof. Dr. Stephan Kröner
(01/09/2017 - 31/08/2022)

(Kondensiertes Glück? Mehrtägige musikpädagogische Interventionen: Determinanten der Teilnahme, wirksame Gestaltungsmerkmale und Effekte auf Kompetenzen und Persönlichkeitsentwicklung):
MEMU-IN TP2: Durchführung einer Serie musikpädagogischer Feldexperimente zu Determinanten und Effekten musikpädagogischer Interventionen.
Prof. Dr. Benjamin Jörissen; Prof. Dr. Stephan Kröner
(01/12/2016 - 30/11/2019)

DiKuJu: Postdigital cultural youth worlds - development of new methods for research in aesthetic, arts and cultural education in a digital and postdigital world.
Prof. Dr. Benjamin Jörissen
(01/11/2016 - 31/10/2019)

Academy for School Theater and Performative Education
Prof. Dr. Benjamin Jörissen; Prof. Dr. Clemens Risi
(09/05/2009 - 30/09/2015)


Project member


MEMU-IN: Kondensiertes Glück? Mehrtägige musikpädagogische Interventionen: Determinanten der Teilnahme, wirksame Gestaltungsmerkmale und Effekte auf Kompetenzen und Persönlichkeitsentwicklung
Prof. Dr. Stephan Kröner
(01/12/2016 - 30/11/2019)


Other Research Activities

Go to first page Go to previous page 1 of 6 Go to next page Go to last page

Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Benjamin Jörissen
Faculty Management Board (Membership)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Benjamin Jörissen
Board of Research / Young academics (Membership)
(01/01/2018)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Benjamin Jörissen
Appointment Committee (Member)
(01/04/2018)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Benjamin Jörissen
Interdisziplinary Center (Speaker)
(01/10/2015)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Benjamin Jörissen
Department's board of directors (Membership)
(01/10/2015)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 10 Go to next page Go to last page

Jörissen, B., & Unterberg, L. (Eds.) (2019). Aesthetics of Transformation. Arts Education Research and the Challenge of Cultural Sustainability. Berlin, Heidelberg: Springer Nature.
Engel, J., Beach, D., & Jörissen, B. (Eds.) (2019). Cultural Sedimentations - Ethnography on the Materiality and Historicity of Aesthetic Practices. Abingdon-on-Thames: Routledge.
Jörissen, B., & Unterberg, L. (2019). Diversity Education through Artistic Means in Germany. In Lum CH, Wagner E (Eds.), Arts Education and Cultural Diversity. Policies, Research, Practices and Critical Perspectives. (pp. 223--232). Singapore: Springer.
Jörissen, B. (2019). Einstürzende Neubauten. Der Rat für Kulturelle Bildung kritisiert in seiner heute erscheinenden Denkschrift, wo die Bildungspolitik bei der "digitalen Bildung" zu kurz greift.
Jörissen, B., Kröner, S., & Unterberg, L. (Eds.) (2019). Forschung zur Digitalisierung in der Kulturellen Bildung. München: kopaed.
Jörissen, B. (2019). Sinne, Künste und das Künstliche – neue Materialitäten des Digitalen. In Rat für Kulturelle Bildung (Hrg.), Alles immer smart. Kulturelle Bildung, Digitalisierung, Schule. (pp. 67–70). Essen: Rat für Kulturelle Bildung.
Jörissen, B. (2019). The significance of mediality in relation to multilocal spatiality and identity. Diaspora, Indigenous, and Minority Education, 13(1), 73-79. https://dx.doi.org/10.1080/15595692.2019.1554842
Engel, J., Jörissen, B., Klepacki, T., & Möller, E. (2019). Transgressive Videography – Videographic Access to Practices of Subjectivisation between Materiality, Mediality, and Aesthetics. In Noblit, George W (Eds.), Oxford Encyclopedia of Qualitative Research Methods in Education. Oxford: Oxford University Press,.
Engel, J., & Jörissen, B. (2019). Unsichtbare Sichtbarkeiten. Kontrollverlust und Kontrollphantasmen in öffentlichen und jugendkulturellen Digitalisierungsdiagnosen. In T. Alkemeyer, N. Buschmann, T. Etzemüller (Hrg.), Gegenwartsdiagnosen. (pp. 549-568). Bielefeld: transkript Verlag.
Jörissen, B., Klepacki, L., & Wagner, E. (2018). Arts Education Research. In George W. Noblit (Eds.), Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford: Oxford University Press.

Last updated on 2016-05-05 at 05:14