Aufgabenauswahl für die Förderung bildungssprachlicher Kompetenzen bei Neuzugewanderten in der Sekundarstufe I am Beispiel des Projektes ForEST. Eine längsschnittliche Analyse

Michalak M, Winter E (2024)


Publication Language: German

Publication Type: Book chapter / Article in edited volumes

Publication year: 2024

Publisher: Springer

Edited Volumes: Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen - Perspektive auf DaZ- und Regelunterricht

Series: Edition Fachdidaktiken

City/Town: Wiesbaden

Pages Range: 155-187

ISBN: 978-3-658-42821-1

DOI: 10.1007/978-3-658-42822-8_8

Abstract

In the ForEST project tasks were collected within three school years, that were used in the German as a second language and regular classes. Against the backdrop of German as a second language-specific language support, these tasks are systematized in the present article on the basis of criteria. The aim is to show which tasks are used to support the development of linguistic competencies of newcomers on the continuum from everyday-oriented to subject-relevant learning contexts in German as a second language and mainstream teaching at lower secondary level, as well.

Authors with CRIS profile

How to cite

APA:

Michalak, M., & Winter, E. (2024). Aufgabenauswahl für die Förderung bildungssprachlicher Kompetenzen bei Neuzugewanderten in der Sekundarstufe I am Beispiel des Projektes ForEST. Eine längsschnittliche Analyse. In Bien-Miller Lena, Michalak Magdalena (Hrg.), Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen - Perspektive auf DaZ- und Regelunterricht. (S. 155-187). Wiesbaden: Springer.

MLA:

Michalak, Magdalena, and Evelina Winter. "Aufgabenauswahl für die Förderung bildungssprachlicher Kompetenzen bei Neuzugewanderten in der Sekundarstufe I am Beispiel des Projektes ForEST. Eine längsschnittliche Analyse." Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen - Perspektive auf DaZ- und Regelunterricht. Hrg. Bien-Miller Lena, Michalak Magdalena, Wiesbaden: Springer, 2024. 155-187.

BibTeX: Download