Michalak M, Winter E (2024)
Publication Language: German
Publication Type: Book chapter / Article in edited volumes
Publication year: 2024
Publisher: Springer
Edited Volumes: Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen - Perspektive auf DaZ- und Regelunterricht
Series: Edition Fachdidaktiken
City/Town: Wiesbaden
Pages Range: 155-187
ISBN: 978-3-658-42821-1
DOI: 10.1007/978-3-658-42822-8_8
In the ForEST project tasks were collected within three school years, that were used in the German as a second language and regular classes. Against the backdrop of German as a second language-specific language support, these tasks are systematized in the present article on the basis of criteria. The aim is to show which tasks are used to support the development of linguistic competencies of newcomers on the continuum from everyday-oriented to subject-relevant learning contexts in German as a second language and mainstream teaching at lower secondary level, as well.
APA:
Michalak, M., & Winter, E. (2024). Aufgabenauswahl für die Förderung bildungssprachlicher Kompetenzen bei Neuzugewanderten in der Sekundarstufe I am Beispiel des Projektes ForEST. Eine längsschnittliche Analyse. In Bien-Miller Lena, Michalak Magdalena (Hrg.), Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen - Perspektive auf DaZ- und Regelunterricht. (S. 155-187). Wiesbaden: Springer.
MLA:
Michalak, Magdalena, und Evelina Winter. "Aufgabenauswahl für die Förderung bildungssprachlicher Kompetenzen bei Neuzugewanderten in der Sekundarstufe I am Beispiel des Projektes ForEST. Eine längsschnittliche Analyse." Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen - Perspektive auf DaZ- und Regelunterricht. Hrg. Bien-Miller Lena, Michalak Magdalena, Wiesbaden: Springer, 2024. 155-187.
BibTeX: Download