Thumel M, Metzler C (2018)
Publication Language: German
Publication Type: Journal article
Publication year: 2018
Pages Range: 102 - 112
Journal Issue: 6
Der Beitrag setzt sich mit Bedingungen zur Förderung von Teilhabe- und Entwicklungschancen durch aktive Medienarbeit in der Grundschule auseinander. Dabei wird auch die Verbindung zur Umsetzung der Kinderrechte betrachtet. Es wurden exemplarisch Gelingensbedingungen am Beispiel einer Projektdurchführung in einer vierten Klasse herausgearbeitet. Ein leitfadengestütztes Interview, das Medienprodukt und Transkripte der Unterrichtsvideografie wurden hierzu qualitativ inhaltsanalytisch ausgewertet.
The article examines the necessary preconditions to strengthen participation and development opportunities via active media work in elementary schools, thereby demonstrating the connection with the implementation of children’s rights. By analysing a project conducted in 4th grade, we identified key factors to encourage participation and development. The data, consisting of one guided interview, the media product, and transcripts of the videotaped lessons were interpreted applying the method of qualitative content analysisAPA:
Thumel, M., & Metzler, C. (2018). Teilhabe- und Entwicklungschancen durch Aktive Medienarbeit in der Grundschule stärken. Merz: Medien + Erziehung, 6, 102 - 112.
MLA:
Thumel, Mareike, and Christina Metzler. "Teilhabe- und Entwicklungschancen durch Aktive Medienarbeit in der Grundschule stärken." Merz: Medien + Erziehung 6 (2018): 102 - 112.
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