Otto-Friedrich-Universität Bamberg

University / College


Location: Bamberg, Germany (DE) DE

ISNI: 0000000123254853

ROR: https://ror.org/01c1w6d29

Show on Map:


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Funktionale und personale Aspekte fachlicher Bildung – Klärungsbedarfe und Forschungsdesiderate aus deutschdidaktischer Sicht (2025) Meier C, Brüggemann J Book chapter / Article in edited volumes Personale und funktionale Bildung im Deutschunterricht. Theoretische, empirische und praxisbezogene Perspektiven (2025) Albrecht C, Brüggemann J, Kretschmann T, Meier C Edited Volume Shadows of the past – Hierarchical regression analyses on the role of childhood maltreatment experiences for postpartum depression (2025) Vogel L, Löchner J, Opitz A, Ehring T, Lux U, Liel C, Henning C, et al. Journal article Problemlösen nach Plan - Schritt für Schritt Lösungsmöglichkeiten selbst entwickeln (2025) Oetjen B, Wiederseiner V, Baumann R, Grüning M, Elting C Journal article Das unheimliche Venedig (2025) Daryab S, Glasenapp J, Henneböhl D, Lillge C Unpublished / Preprint Die Bedeutung von Subjektivität und Emotionalität in Gesprächen über Literatur im Deutschunterricht (SEGEL). Praxisbezüge im Fokus anwendungsorientierter literaturdidaktischer Grundlagenforschung. (2024) Brüggemann J, Frederking V, Nagengast B, Trautwein U Book chapter / Article in edited volumes Impaired maturation of resting-state connectivity in anorexia nervosa from adolescence to adulthood: differential mechanisms of consummatory vs. anticipatory responses through a symptom provocation paradigm (2024) Mendez Torrijos A, Selvakumar M, Kreitz S, Rösch J, Dörfler A, Paslakis G, Krehbiel J, et al. Journal article FruitNeRF: A Generalized Framework for Counting Fruits in Neural Radiance Fields (2024) Meyer L, Gilson A, Schmidt U, Stamminger M Conference contribution, Conference Contribution Religiöse und berufsbezogene Überzeugungen von Lehrkräften – zentrale Befunde aus dem empirisch-quantitativen DFG-Projekt „RebeL“ (2024) Scheunpflug A, Pirner M, Kröner S, Penthin M, Christ A Journal article, Original article Attracting IT Talent: A Kano Analysis of Employer Attributes (2024) Oehlhorn CE, Maier C, Laumer S, Weitzel T Journal article