Journal für Mathematik-Didaktik
ISSN: 0173-5322
Publisher: B.G. Teubner
Publications (10)
Developing a Performance-Based Assessment to Measure Pre-Service Secondary Teachers’ Digital Competence to Use Digital Mathematics Tools (2024)
Seifert H, Lindmeier A
Journal article
Culture-Specific Norms Regarding High-Quality Use of Task Potential for Mathematical Learning—Contrasting Researchers’ Perspectives from Germany and Taiwan (2024)
Paul JF, Dreher A, Wang TY, Hsieh FJ, Lindmeier A
Journal article
Which Influence do School-Related Mathematical Problems have on Students’ Perception of the Double Discontinuity?: A Study on the use of Profession-Specific Problems in Academic Mathematical Courses for Upper Secondary Teacher Education (2024)
Weber BJ, Heinze A, Lindmeier A
Journal article
Conceptualizing and Measuring the Quality of Adaptive Learning Support in Kindergarten Using Mathematical Board Games. A Study in Germany and Switzerland Konzeptualisierung und Messung der Qualität der adaptiven Lernunterstützung in Lernsituationen mit mathematischen Regelspielen im Kindergarten. Eine Studie in Deutschland und der Schweiz (2022)
Meier-Wyder A, Wullschleger A, Lindmeier A, Heinze A, Leuchter M, Vogt F, Moser Opitz E
Journal article
Mathematical Achievements of Upper Secondary School Students in Germany: A Review and a Secondary Analysis of Large Scale Assessment Studies since 1995 Mathematikleistungen von Schülerinnen und Schülern der gymnasialen Oberstufe in Deutschland: Ein Review und eine Sekundäranalyse der Schulleistungsstudien seit 1995 (2021)
Rolfes T, Lindmeier A, Heinze A
Journal article
Do Trainees use Their Knowledge from School when Dealing with Vocation-related Mathematical Problems? A Qualitative Study with Trainees as Industrial Clerks Nutzen Auszubildende bei der Bearbeitung berufsfeldbezogener Mathematikaufgaben ihr Wissen aus der Schule? Eine qualitative Untersuchung mit angehenden Industriekaufleuten (2021)
von Hering R, Rietenberg A, Heinze A, Lindmeier A
Journal article
From Knowledge to Action: Does the Competence to Prepare and Reflect on Instruction Mediate Between Mathematics Teacher Knowledge and the Competence to Act in the Classroom? A Mediation Analysis Vom Wissen zum Handeln: Vermittelt die Kompetenz zur Unterrichtsreflexion zwischen mathematischem Professionswissen und der Kompetenz zum Handeln im Mathematikunterricht? Eine Mediationsanalyse (2021)
Jeschke C, Lindmeier A, Heinze A
Journal article
Is Academic Content Knowledge Sufficient for the Acquisition of Subject-Specific Professional Knowledge During University Teacher Education? An Investigation of the Trickle Down Hypothesis Ist akademisches Fachwissen hinreichend für den Erwerb eines berufsspezifischen Fachwissens im Lehramtsstudium? Eine Untersuchung der Trickle-down-Annahme (2020)
Hoth J, Jeschke C, Dreher A, Lindmeier A, Heinze A
Journal article
What Kind of Content Knowledge do Secondary Mathematics Teachers Need?: A Conceptualization Taking into Account Academic and School Mathematics Welches Fachwissen benötigen Mathematiklehrkräfte der Sekundarstufe?: Eine Konzeptualisierung, die sowohl universitäre als auch schulische Mathematik berücksichtigt (2018)
Dreher A, Lindmeier A, Heinze A, Niemand C
Journal article
Measuring Action-Related Competences of Mathematics Teachers with Video-Based Items: A Feasibility Study Eine Machbarkeitsstudie zur Operationalisierung aktionsbezogener Kompetenz von Mathematiklehrkräften mit videobasierten Maßen (2013)
Lindmeier A, Heinze A, Reiss K
Journal article