Zeitschrift für Erziehungswissenschaft

Journal Abbreviation: Z ERZIEHWISS
ISSN: 1434-663X
Publisher: Springer Verlag (Germany)

Publications (37)

close-button

Types of publications

Journal article
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Beeinflussen individuelle und schulische Prädiktoren das Erleben der Emotionen Freude und Langeweile von Schüler:innen nach dem Übergang in die Sekundarschule? (2024) Meyer S, Schlesier J, Gläser-Zikuda M Journal article, Review article Performance assessment in teacher education research—A scoping review of characteristics of assessment instruments in the DACH region (2023) Albu C, Lindmeier A Journal article, Review article The transfer of digitalized teaching-learning and assessment tools in higher education: approaches and best practices (2023) König J, Lindmeier A, Zlatkin-Troitschanskaia O, Borowski A Journal article, Editorial Fostering multiple document comprehension: motivational factors and its relationship with the use of self-study materials (2023) Zink T, Hahnel C, Kroehne U, Deribo T, Mahlow N, Artelt C, Goldhammer F, et al. Journal article Schwerpunktthemen der quantitativ-empirischen Forschung mit Bezug zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung: Eine kartierende Forschungssynthese (2023) Christ A, Smolarczyk K, Kröner S Journal article Embedding the self-concept in music as a school subject into academic self-concept research Das Selbstkonzept im Schulfach Musik: Einbettung in die Forschung zum akademischen Selbstkonzept (2022) Arens AK, Fiedler D, Hasselhorn J Journal article Music-cultural participation as a predictor for subjective wellbeing: are personality traits significant? Musikalisch-kulturelle Teilhabe als Prädiktor für allgemeine Lebenszufriedenheit: Sind Persönlichkeitsausprägungen bedeutsam? (2022) Hasselhorn J, Krupp V, Lin HR, Beisiegel J, Kopiez R Journal article Interindividual performance differentiation of music teachers in learning groups as a prerequisite for adaptivity in music teaching Interindividuelle Leistungsdifferenzierung von Musiklehrkräften in Lerngruppen als Voraussetzung für Adaptivität im Musikunterricht (2022) Hasselhorn J, Platz F, Harnischmacher C Journal article Zusammenhänge zwischen religiös-spirituellen und berufsethischen Überzeugungen von Lehrkräften (2022) Penthin M, Christ A, Kröner S, Pirner M, Scheunpflug A Journal article, Original article „Forschung zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung“ anthropologische Perspektiven und Rückfragen (2022) Jörissen B, Möller E, Unterberg L Journal article, Original article
1 2 3 4