Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Journal Abbreviation: Z ERZIEHWISS
ISSN: 1434-663X
Publisher: Springer Verlag (Germany)
Publications (37)
Beeinflussen individuelle und schulische Prädiktoren das Erleben der Emotionen Freude und Langeweile von Schüler:innen nach dem Übergang in die Sekundarschule? (2024)
Meyer S, Schlesier J, Gläser-Zikuda M
Journal article, Review article
Performance assessment in teacher education research—A scoping review of characteristics of assessment instruments in the DACH region (2023)
Albu C, Lindmeier A
Journal article, Review article
The transfer of digitalized teaching-learning and assessment tools in higher education: approaches and best practices (2023)
König J, Lindmeier A, Zlatkin-Troitschanskaia O, Borowski A
Journal article, Editorial
Fostering multiple document comprehension: motivational factors and its relationship with the use of self-study materials (2023)
Zink T, Hahnel C, Kroehne U, Deribo T, Mahlow N, Artelt C, Goldhammer F, et al.
Journal article
Schwerpunktthemen der quantitativ-empirischen Forschung mit Bezug zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung: Eine kartierende Forschungssynthese (2023)
Christ A, Smolarczyk K, Kröner S
Journal article
Embedding the self-concept in music as a school subject into academic self-concept research Das Selbstkonzept im Schulfach Musik: Einbettung in die Forschung zum akademischen Selbstkonzept (2022)
Arens AK, Fiedler D, Hasselhorn J
Journal article
Music-cultural participation as a predictor for subjective wellbeing: are personality traits significant? Musikalisch-kulturelle Teilhabe als Prädiktor für allgemeine Lebenszufriedenheit: Sind Persönlichkeitsausprägungen bedeutsam? (2022)
Hasselhorn J, Krupp V, Lin HR, Beisiegel J, Kopiez R
Journal article
Interindividual performance differentiation of music teachers in learning groups as a prerequisite for adaptivity in music teaching Interindividuelle Leistungsdifferenzierung von Musiklehrkräften in Lerngruppen als Voraussetzung für Adaptivität im Musikunterricht (2022)
Hasselhorn J, Platz F, Harnischmacher C
Journal article
Zusammenhänge zwischen religiös-spirituellen und berufsethischen Überzeugungen von Lehrkräften (2022)
Penthin M, Christ A, Kröner S, Pirner M, Scheunpflug A
Journal article, Original article
„Forschung zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung“ anthropologische Perspektiven und Rückfragen (2022)
Jörissen B, Möller E, Unterberg L
Journal article, Original article