Religiosität und Lehrerprofessionalität. Zur Bedeutung von bildungstheologischen Überzeugungen und bildungstheologischer Reflexionskompetenz.

Pirner M, Wamser D (2017)


Publication Language: German

Publication Type: Book chapter / Article in edited volumes

Publication year: 2017

Publisher: Waxmann

Edited Volumes: Taking Position. Empirical studies and theoretical reflections on Religious Education and worldview. Teachers Views about their personal Commitment in RE Teaching. International Contributions

City/Town: Münster

Pages Range: 111-126

Authors with CRIS profile

Related research project(s)

How to cite

APA:

Pirner, M., & Wamser, D. (2017). Religiosität und Lehrerprofessionalität. Zur Bedeutung von bildungstheologischen Überzeugungen und bildungstheologischer Reflexionskompetenz. In H.-G. Heimbrock (Hrg.), Taking Position. Empirical studies and theoretical reflections on Religious Education and worldview. Teachers Views about their personal Commitment in RE Teaching. International Contributions. (S. 111-126). Münster: Waxmann.

MLA:

Pirner, Manfred, and Daniela Wamser. "Religiosität und Lehrerprofessionalität. Zur Bedeutung von bildungstheologischen Überzeugungen und bildungstheologischer Reflexionskompetenz." Taking Position. Empirical studies and theoretical reflections on Religious Education and worldview. Teachers Views about their personal Commitment in RE Teaching. International Contributions. Hrg. H.-G. Heimbrock, Münster: Waxmann, 2017. 111-126.

BibTeX: Download