Prof. Dr. Rudolf Kammerl



Project lead

E-Learning: inclusion and media in primary school
Third party funded individual grant
(01/12/2017 - 28/02/2019)

Courses of excessive Internet use within families
Third party funded individual grant
(08/04/2015 - 31/07/2018)


Publications (Download BibTeX)
1 of 7

Journal article
Wartberg L, Kriston L, Zieglmeier M, et al. (2018)
A longitudinal study on psychosocial causes and consequences of Internet gaming disorder in adolescence
Psychological Medicine

Journal article
Wartberg L, Kriston L, Kammerl R (2017)
Associations of social support, friends only known through the Internet, and health-related quality of life with Internet Gaming Disorder in adolescence
Cyberpsychology Behavior and Social Networking -

Journal article
Kammerl R, Kramer M (2017)
Familienklima, soziale Herkunft und Bildungserfolg in der Adoleszenz
Der pädagogische Blick

Article in Edited Volumes
Kammerl R, Unger A - Ed.: Mayrberger K, Fromme J, Grell P, et al. (2017)
Entgrenzung des schulischen Lernens. Das BYOD-Projekt „Start in die nächste Generation“
Vernetzt und entgrenzt – Gestaltung von Lernumgebungen mit digitalen Medien - Jahrbuch Medienpädagogik

Article in Edited Volumes
Kammerl R - Ed.: Aufenanger s, Bastian J (2017)
Bildungstechnologische Innovation, mediendidaktische Integration und/oder neue persönliche Lernumgebung?
Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsergebnisse zum Einsatz digitaler Medien

Journal article
Wartberg L, Kriston L, Kramer M, et al. (2017)
Internet gaming disorder in early adolescence: Associations with parental and adolescent mental health
European Psychiatry

Article in Edited Volumes
Kammerl R, Unger A - Ed.: Mayrberger K (2016)
Entgrenzung des schulischen Lernens. Das BYOD-Projekt „Start in die nächste Generation“
Digital und vernetzt: Lernen heute. Gestaltung von Lernumgebungen mit digitalen Medien unter entgrenzten Bedingungen. - Jahrbuch Medienpädagogik

Other publication type (Online publication)
Kammerl R, Unger A, Günther S, et al. (2016)
BYOD – Start in die nächste Generation. Abschlussbericht der wissenschaftlichen Evaluation des Pilotprojekts

Article in Edited Volumes
Kammerl R - Ed.: Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung (2016)
Intensive und exzessive Internetnutzung in Familien.
Werkstattbuch Medienerziehung

Journal article
Kammerl R (2016)
Digitalisierung, Digitales Lernen, Digitale Bildung?
Medien + Erziehung : Merz ; Zeitschrift für Medienpädagogik

Article in Edited Volumes
Kammerl R - Ed.: Bastian, J, Aufenanger S (2016)
Tablets in der Schule – Bildungstechnologische Innovation, mediendidaktische Integration und/oder neue persönliche Lernumgebung?
Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsergebnisse zum Einsatz digitaler Medien

Article in Edited Volumes
Kammerl R, Lorenz R, Endberg M - Ed.: Bos W, Lorenz R, Endberg M, et al. (2016)
Medienbezogene Fortbildungsaktivitäten von Lehrkräften in Deutschland im Bundesländervergleich
Schule digital – der Länderindikator 2016. Kompetenzen von Lehrpersonen der Sekundarstufe I im Umgang mit digitalen Medien im Bundesländervergleich

Journal article
Kammerl R, Kramer M (2016)
The changing media environment and its impact on socialization processes in families
Studies in Communication Sciences

Other publication type (Online publication)
Kammerl R, Thumel M (2016)
Medienpädagogik in der KiTa. Eine Expertise zum Stand in Hamburg und Schleswig-Holstein

Article in Edited Volumes
Kammerl R - Ed.: Hug T, Kohn T, Missomelius P (2016)
Medien-Bildung wozu? Hat Medienbildung Zwecke und wenn ja, wer legt diese wozu fest?
Medien – Wissen – Bildung: Medienbildung wozu?

Journal article
Wartberg L, Kammerl R, Bröning S, et al. (2015)
Gender-related consequences of Internet use perceived by parents in a representative quota sample of adolescents
Behaviour & Information Technology

Share link Get in contact
Last updated on 2017-02-26 at 04:00
PDF downloaded successfully