Fault Considerations of Non-Isolated Electric Vehicle Chargers with a Mutual DC Supply

Beitrag bei einer Tagung
(Konferenzbeitrag)


Details zur Publikation

Autorinnen und Autoren: Gosses K, Kaiser J, Ott L, Schulz M, Fersterra F, Wunder B, Han Y, Lavery M, März M
Herausgeber: IEEE
Jahr der Veröffentlichung: 2018
ISBN: 978-1-5386-3048-8
Sprache: Englisch


Abstract

This work focuses on
the differing fault behavior of non‑isolated electric vehicle chargers that are
being sourced by a mutual DC grid, compared to an isolated system.  Therefore a simulation model for a small DC
grid is created.  Evaluated fault
scenarios are earth faults on the vehicle side as well as the grid side, and
parallel faults between the positive conductors of two EVs.  The resulting currents and voltages are
compared to safety requirements with regard to current Standards.


FAU-Autorinnen und Autoren / FAU-Herausgeberinnen und Herausgeber

Han, Yunchao
Lehrstuhl für Leistungselektronik
Lavery, Melanie
Lehrstuhl für Leistungselektronik
März, Martin Prof. Dr.
Lehrstuhl für Leistungselektronik
Ott, Leopold
Lehrstuhl für Leistungselektronik
Wunder, Bernd
Lehrstuhl für Leistungselektronik


Einrichtungen weiterer Autorinnen und Autoren

Fraunhofer-Institut für Integrierte Systeme und Bauelementetechnologie (IISB)


Zitierweisen

APA:
Gosses, K., Kaiser, J., Ott, L., Schulz, M., Fersterra, F., Wunder, B.,... März, M. (2018). Fault Considerations of Non-Isolated Electric Vehicle Chargers with a Mutual DC Supply. In IEEE (Eds.), Proceedings of the 2018 IEEE Transportation Electrification Conference (ITEC). Long Beach, CA, US.

MLA:
Gosses, Kilian, et al. "Fault Considerations of Non-Isolated Electric Vehicle Chargers with a Mutual DC Supply." Proceedings of the 2018 IEEE Transportation Electrification Conference (ITEC), Long Beach, CA Ed. IEEE, 2018.

BibTeX: 

Zuletzt aktualisiert 2019-09-07 um 09:30