Digitization in Teacher Education Challenges, Development Areas, and Funding Objectives

Beitrag in einer Fachzeitschrift
(Editorial)


Details zur Publikation

Autorinnen und Autoren: Van Ackeren I, Aufenanger S, Eickelmann B, Friedrich S, Kammerl R, Knopf J, Mayrberger K, Scheika H, Scheiter K, Schiefner-Rohs M
Zeitschrift: Die deutsche Schule : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis
Jahr der Veröffentlichung: 2019
Band: 111
Heftnummer: 1
Seitenbereich: 103-119
ISSN: 0012-0731


Abstract

Responding to the invitation of the Federal Ministry of Education and Research (Bundesministerium fur Bildung und Forschung - BMBF), a nationwide expert group discussed key challenges in the area of digitization in teacher education in the summer of 2018. Against this background, based on further scientific findings and with regard to the financial conditions, it was considered what the corresponding funding line within the program "Qualitatsoff ensive Lehrerbildung" could look like. The group also discussed the requirements for the applications in the sense of future-oriented overall concepts. In this respect, the article presents an in-depth background paper on the funding guidelines of the BMBF in the "Qualitatsoff ensive Lehrerbildung" with a focus on digitization and offers perspectives for future developments.


FAU-Autorinnen und Autoren / FAU-Herausgeberinnen und Herausgeber

Kammerl, Rudolf Prof. Dr.
Lehrstuhl für Pädagogik mit dem Schwerpunkt Medienpädagogik


Einrichtungen weiterer Autorinnen und Autoren

Bundesarbeitskreis der Seminar- und Fachleiter/innen
Eberhard Karls Universität Tübingen
Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Technische Universität Dresden
Technische Universität Kaiserslautern
Universität des Saarlandes (UdS)
Universität Duisburg-Essen (UDE)
Universität Hamburg
Universität Paderborn


Zitierweisen

APA:
Van Ackeren, I., Aufenanger, S., Eickelmann, B., Friedrich, S., Kammerl, R., Knopf, J.,... Schiefner-Rohs, M. (2019). Digitization in Teacher Education Challenges, Development Areas, and Funding Objectives. Die deutsche Schule : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis, 111(1), 103-119. https://dx.doi.org/10.31244/dds.2019.01.10

MLA:
Van Ackeren, Isabell, et al. "Digitization in Teacher Education Challenges, Development Areas, and Funding Objectives." Die deutsche Schule : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis 111.1 (2019): 103-119.

BibTeX: 

Zuletzt aktualisiert 2019-08-04 um 17:23