Data-Parallel Decompression of Triangle Mesh Topology

Beitrag in einer Fachzeitschrift
(Originalarbeit)


Details zur Publikation

Autor(en): Sußner G, Stamminger M, Keinert B, Meyer Q
Zeitschrift: Computer Graphics Forum
Verlag: Wiley-Blackwell
Jahr der Veröffentlichung: 2012
Band: 31
Heftnummer: 8
Seitenbereich: 2541–2553
ISSN: 0167-7055


Abstract


We propose a lossless, single-rate triangle mesh topology codec tailored for fast data-parallel GPU decompression. Our compression scheme coherently orders generalized triangle strips in memory. To unpack generalized triangle strips efficiently, we propose a novel parallel and scalable algorithm. We order vertices coherently to further improve our compression scheme. We use a variable bit-length code for additional compression benefits, for which we propose a scalable data-parallel decompression algorithm. For a set of standard benchmark models, we obtain (min: 3.7, med: 4.6, max: 7.6) bits per triangle. Our CUDA decompression requires only about 15% of the time it takes to render the model even with a simple shader. © 2012 The Eurographics Association and Blackwell Publishing Ltd.


FAU-Autoren / FAU-Herausgeber

Keinert, Benjamin
Lehrstuhl für Informatik 9 (Graphische Datenverarbeitung)
Meyer, Quirin
Lehrstuhl für Informatik 9 (Graphische Datenverarbeitung)
Stamminger, Marc Prof. Dr.
Lehrstuhl für Informatik 9 (Graphische Datenverarbeitung)


Zitierweisen

APA:
Sußner, G., Stamminger, M., Keinert, B., & Meyer, Q. (2012). Data-Parallel Decompression of Triangle Mesh Topology. Computer Graphics Forum, 31(8), 2541–2553. https://dx.doi.org/10.1111/j.1467-8659.2012.03221.x

MLA:
Sußner, Gerd, et al. "Data-Parallel Decompression of Triangle Mesh Topology." Computer Graphics Forum 31.8 (2012): 2541–2553.

BibTeX: 

Zuletzt aktualisiert 2018-11-08 um 00:16