Digitization in Teacher Education Challenges, Development Areas, and Funding Objectives

Journal article
(Editorial)


Publication Details

Author(s): Van Ackeren I, Aufenanger S, Eickelmann B, Friedrich S, Kammerl R, Knopf J, Mayrberger K, Scheika H, Scheiter K, Schiefner-Rohs M
Journal: Die deutsche Schule : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis
Publication year: 2019
Volume: 111
Journal issue: 1
Pages range: 103-119
ISSN: 0012-0731


Abstract

Responding to the invitation of the Federal Ministry of Education and Research (Bundesministerium fur Bildung und Forschung - BMBF), a nationwide expert group discussed key challenges in the area of digitization in teacher education in the summer of 2018. Against this background, based on further scientific findings and with regard to the financial conditions, it was considered what the corresponding funding line within the program "Qualitatsoff ensive Lehrerbildung" could look like. The group also discussed the requirements for the applications in the sense of future-oriented overall concepts. In this respect, the article presents an in-depth background paper on the funding guidelines of the BMBF in the "Qualitatsoff ensive Lehrerbildung" with a focus on digitization and offers perspectives for future developments.


FAU Authors / FAU Editors

Kammerl, Rudolf Prof. Dr.
Lehrstuhl für Pädagogik mit dem Schwerpunkt Medienpädagogik


External institutions with authors

Bundesarbeitskreis der Seminar- und Fachleiter/innen
Eberhard Karls Universität Tübingen
Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Technische Universität Dresden
Technische Universität Kaiserslautern
Universität des Saarlandes (UdS)
Universität Duisburg-Essen (UDE)
Universität Hamburg
Universität Paderborn


How to cite

APA:
Van Ackeren, I., Aufenanger, S., Eickelmann, B., Friedrich, S., Kammerl, R., Knopf, J.,... Schiefner-Rohs, M. (2019). Digitization in Teacher Education Challenges, Development Areas, and Funding Objectives. Die deutsche Schule : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis, 111(1), 103-119. https://dx.doi.org/10.31244/dds.2019.01.10

MLA:
Van Ackeren, Isabell, et al. "Digitization in Teacher Education Challenges, Development Areas, and Funding Objectives." Die deutsche Schule : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis 111.1 (2019): 103-119.

BibTeX: 

Last updated on 2019-08-04 at 17:23