Re-präsentation und Übersetzung als zentrale Aufgaben einer Öffentlichen Theologie und Religionspädagogik.

Pirner M (2015)


Publication Language: German

Publication Type: Journal article, Original article

Publication year: 2015

Journal

Book Volume: 75

Pages Range: 446-458

Journal Issue: 6

URI: https://www.evrel.phil.fau.de/files/2019/02/pirner-2015-re-prasentation-und-ubersetzung-evth.pdf

DOI: 10.14315/evth-2015-0607

Abstract

The social-philosophical discussion about the role of religion in late modern society opens up new perspectives for a public theology in general and a public religious pedagogy in specific. This contribution develops some of these perspectives referencing primarily Jürgen Habermas’ proposal to understand secularization as a common complementary process of learning of religious and non-religious people, in which translation gains central relevance. The consequences for religious pedagogy include the foundation as well as the conceptualization and impact of public religious learning.

Authors with CRIS profile

Related research project(s)

How to cite

APA:

Pirner, M. (2015). Re-präsentation und Übersetzung als zentrale Aufgaben einer Öffentlichen Theologie und Religionspädagogik. Evangelische Theologie, 75(6), 446-458. https://dx.doi.org/10.14315/evth-2015-0607

MLA:

Pirner, Manfred. "Re-präsentation und Übersetzung als zentrale Aufgaben einer Öffentlichen Theologie und Religionspädagogik." Evangelische Theologie 75.6 (2015): 446-458.

BibTeX: Download