Confidence scores as measures of metacognitive monitoring in primary students? (Limited) Validity in predicting academic achievement and the mediating role of self-concept

Journal article
(Original article)


Publication Details

Author(s): Fritzsche E, Kröner S, Dresel M, Kopp B, Martschinke S
Publisher: Waxmann Verlag GmbH
Publication year: 2012
Volume: 4
Pages range: 120-142
ISSN: 1866-6671
Language: English


FAU Authors / FAU Editors

Fritzsche, Eva Dr.
Lehrstuhl für Empirische Bildungsforschung
Kopp, Bärbel Prof. Dr.
Lehrstuhl für Grundschulpädagogik und -didaktik mit dem Schwerpunkt Lehren und Lernen
Kröner, Stephan Prof. Dr.
Lehrstuhl für Empirische Bildungsforschung
Martschinke, Sabine Prof. Dr.
Lehrstuhl für Grundschulpädagogik und -didaktik mit dem Schwerpunkt Umgang mit Heterogenität


Research Fields

Unterrichts- und Lehrerinnen- und Lehrerbildungsforschung im Grundschulbereich
Institut für Grundschulforschung
Handlungsregulation
Lehrstuhl für Empirische Bildungsforschung
Education as Transformation
Research focus area of a faculty: Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie


How to cite

APA:
Fritzsche, E., Kröner, S., Dresel, M., Kopp, B., & Martschinke, S. (2012). Confidence scores as measures of metacognitive monitoring in primary students? (Limited) Validity in predicting academic achievement and the mediating role of self-concept. Journal for educational research online, 4, 120-142.

MLA:
Fritzsche, Eva, et al. "Confidence scores as measures of metacognitive monitoring in primary students? (Limited) Validity in predicting academic achievement and the mediating role of self-concept." Journal for educational research online 4 (2012): 120-142.

BibTeX: 

Last updated on 2018-15-09 at 13:49