Modellbasierte Steuerungsberechnung für Doppelkupplungsgetriebe als Teil eines neuen Gesamtkonzepts zur Getriebesteuerung und - regelung

Michalka A, Roppenecker G, Wurmthaler C, Orend R (2009)


Publication Status: Published

Publication Type: Journal article, Original article

Publication year: 2009

Journal

Book Volume: 57

Pages Range: 230-237

Journal Issue: 5

DOI: 10.1524/auto.2009.0767

Abstract

This paper presents a model based concept for controlling powertrains with dual clutch transmission in passenger cars. It focuses a feedforward control approach for shift actions by applying a simple vehicle model. Both types of possible shift actions are considered: those with start and target gear on different input shafts (direct shift) as well as those with start and target gear on the same input shaft (indirect shift). © Oldenbourg Wissenschaftsverlag.

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APA:

Michalka, A., Roppenecker, G., Wurmthaler, C., & Orend, R. (2009). Modellbasierte Steuerungsberechnung für Doppelkupplungsgetriebe als Teil eines neuen Gesamtkonzepts zur Getriebesteuerung und - regelung. At-Automatisierungstechnik, 57(5), 230-237. https://dx.doi.org/10.1524/auto.2009.0767

MLA:

Michalka, Andreas, et al. "Modellbasierte Steuerungsberechnung für Doppelkupplungsgetriebe als Teil eines neuen Gesamtkonzepts zur Getriebesteuerung und - regelung." At-Automatisierungstechnik 57.5 (2009): 230-237.

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