Rail Vibrations in the High Frequency Range

Beitrag in einer Fachzeitschrift


Details zur Publikation

Autorinnen und Autoren: Knothe K, Strzyzakowski Z, Willner K
Zeitschrift: Journal of Sound and Vibration
Verlag: Elsevier
Jahr der Veröffentlichung: 1994
Band: 169
Heftnummer: 1
Seitenbereich: 111-123
ISSN: 0022-460X


Abstract


Different models of rails for the high frequency range are compared. In addition to known models, a new model based entirely upon the finite element method is presented. The models are used to calculate the dispersion relations for wave propagation in free rails up to 15 kHz. The results for different models are compared. The deviations are explained and the validity ranges for the different models are given.



FAU-Autorinnen und Autoren / FAU-Herausgeberinnen und Herausgeber

Willner, Kai Prof. Dr.-Ing.
Professur für Strukturmechanik


Einrichtungen weiterer Autorinnen und Autoren

Technische Universität Berlin


Zitierweisen

APA:
Knothe, K., Strzyzakowski, Z., & Willner, K. (1994). Rail Vibrations in the High Frequency Range. Journal of Sound and Vibration, 169(1), 111-123. https://dx.doi.org/10.1006/jsvi.1994.1009

MLA:
Knothe, Kl., Z. Strzyzakowski, and Kai Willner. "Rail Vibrations in the High Frequency Range." Journal of Sound and Vibration 169.1 (1994): 111-123.

BibTeX: 

Zuletzt aktualisiert 2018-08-08 um 17:40