Publishing 4.0 – Chancen, Anforderungen, Konzepte.

Third party funded individual grant


Project Details

Project leader:
Jörn Fahsel

Project members:
Jörn Fahsel
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff

Contributing FAU Organisations:
Professur für Buchwissenschaft, insbesondere E-Publishing und Digitale Märkte

Funding source: andere Förderorganisation (Heinold, Spiller & Partner Unternehmensberatung GmbH)
Funding source: Industrie (Xpublisher GmbH)
Start date: 01/01/2014


Research Fields

Medienökonomie und anwendungsorientierte Technologien
Professur für Buchwissenschaft, insbesondere E-Publishing und Digitale Märkte


Publications

Fahsel, J. (2015). Standardized individual output development: from a scientific print product to cross-media workflow. In Proceedings of the Industry Track at the 13th International Conference on Business Process Management 2015 (BPM-Industry 2015) (pp. 79–94).
Hagenhoff, S., & Fahsel, J. (2015). Sustainable infrastrutures for content services of special interest publishing houses. In Papers of the Conference Development and Sustainability in Media Business (EMMA 2015, http://www.media-management.eu/past-conferences/hamburg-2015/) (pp. 24 Seiten).
Fahsel, J. (2014). ›Publishing Industry 4.0‹ – Überlegungen zu einer standardisierten Individualentwicklung. In Jahresbericht der Erlanger Buchwissenschaft 2013 (pp. 19–30).

Last updated on 2018-06-11 at 17:44