Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt

Hier bitte Lebenslauf und Forschungsschwerpunkte




Organisation


Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Industrielles Management
Fachbereich Wirtschaftswissenschaften


Awards / Honours


2017 : Alex Gofman Best Student Paper Award for the article "Sustainable Industrial Value Creation: Benefits and Challenges of Industry 4.0"
2016 : Alex Gofman Best Student Paper Award for the article "How Industry 4.0 changes business models in different manufacturing industries"
2015 : Best Paper Award for the article "Streaming killed the download star! How the business model of streaming services revolutionizes music distribution"



Project lead


SSI: Sustainable Smart Industry
Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
(01/01/2017 - 31/12/2019)


Project member


SSI: Sustainable Smart Industry
Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
(01/01/2017 - 31/12/2019)

(Geothermie-Allianz Bayern (GAB)):
GeoT/GeoE: Masterstudiengang "GeoThermie/GeoEnergie"
Prof. Dr. Harald Stollhofen
(01/01/2016 - 31/12/2020)

Sustainable Business Models in Energy Markets: Perspectives for the Implementation of Smart Energy Systems
Prof. Dr. Nadine Gatzert
(01/01/2014 - 31/12/2017)


Other Research Activities

Go to first page Go to previous page 1 of 12 Go to next page Go to last page

Editorship of a scientific journal / series
Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
Associate Editor - Zeitschrift für das gesamte Genossenschaftswesen (ISSN: 0044-2429)
(01/01/2017)
Editorship of a scientific journal / series
Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
Member of editorial board - Journal of Technology and Innovation Management (ISSN: 2511-8714)
(01/01/2017)
Speech / Talk
Christian Arnold; Daniel Kiel; Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
Industrie 4.0 als Modell der nachhaltigen industriellen Wertschöpfung
Speech / Talk
Daniel Kiel; Julian Müller; Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
Industrie 4.0 als Modell der nachhaltigen industriellen Wertschöpfung
Speech / Talk
Tobias Eismann; Dr. Martin Meinel; Prof. Dr. Kai-Ingo Voigt
Ideen und Kreativität - Der neue Wettbewerbsfaktor


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 41 of 41 Go to next page Go to last page

Voigt, K.-I. (1996). Werbeerfolg durch Lernen und Vergessen.
Voigt, K.-I. (1996). Zeitmanagement: Schnelligkeit ersetzt Planung – Logistikkonzepte für Vertriebsorganisationen.
Voigt, K.-I. (1995). Gegenwartsschrumpfung – Die Marke als Zeitanker.
Voigt, K.-I. (1995). Mit einem agilen Management neue Märkte erschließen – Die "Wachstumslücke" in der Strategie.
Voigt, K.-I. (1994). F+E-Strategie und "Strategische Flexibilität – Anmerkungen zur Forschungs- und Entwicklungsplanung bei Unsicherheit. Journal of Business Economics, 64, 1063-1108.
Voigt, K.-I. (1993). Berücksichtigung und Wirkung des technischen Fortschritts in der Investitionsplanung. Journal of Business Economics, 63, 1017-1046.
Voigt, K.-I. (1993). Strategische Unternehmensplanung: Grundlagen — Konzepte — Anwendung. Wiesbaden: Springer.
Voigt, K.-I. (1992). Strategische Planung und Unsicherheit. Wiesbaden: Springer.
Voigt, K.-I. (1992). Wirtschaftswissenschaftliche Studienabschlüsse im europäischen Vergleich. Personal : Zeitschrift für Human Resource Management, 44, 85-86.

Last updated on 2018-15-11 at 09:30