Prof. Dr. Svenja Hagenhoff



Organisation


Professur für Buchwissenschaft, insbesondere E-Publishing und Digitale Märkte


Awards / Honours


2008 : Best Paper Award für den Aufsatz: Hydra – An Application Framework for the Development of Context-Aware Mobile Services



Project lead

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

Digitale Schrift- und Lesemedien als Melange aus Informationsgut und Software
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff; PD Dr. Axel Kuhn
(01/07/2012)

Bereitstellungsqualität Digitaler Schriftmedien
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff; PD Dr. Axel Kuhn
(01/01/2012)

Designing Reference Models for the Publishing Industry
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
(01/10/2011)

Produktionssysteme beim crossmedialen Publizieren
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
(01/09/2010 - 30/09/2011)

Change Management in Fachverlagen
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
(01/04/2010 - 31/12/2010)


Project member


Discourses and Practices of a "Digital Sovereignty"
Prof. Dr. Georg Glasze
(01/03/2019 - 28/02/2021)

techné: Campusnetzwerk Digitale Geistes- und Sozialwissenschaften
Prof. Dr. Heidrun Stein-Kecks
(01/11/2016 - 31/10/2021)

Publishing 4.0 – Chancen, Anforderungen, Konzepte.
Jörn Fahsel
(01/01/2014)

Digitale Schrift- und Lesemedien als Melange aus Informationsgut und Software
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff; PD Dr. Axel Kuhn
(01/07/2012)

Bereitstellungsqualität Digitaler Schriftmedien
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff; PD Dr. Axel Kuhn
(01/01/2012)


Other Research Activities

Go to first page Go to previous page 1 of 4 Go to next page Go to last page

Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
Board of the Faculty (Membership)
(01/01/2015 - 30/09/2017)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
Faculty Management Board (Membership)
(01/10/2013 - 01/10/2015)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
Faculty Management Board (Membership)
(01/10/2015 - 31/10/2017)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
Decentralised Board on Disposition of the Tuition Fees
(01/10/2013 - 01/10/2015)
Memberships in representative bodies / functions (FAU-internal)
Prof. Dr. Svenja Hagenhoff
Library Commettee (Membership)
(01/10/2017 - 30/09/2019)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 2 of 7 Go to next page Go to last page

Hagenhoff, S. (2016). Ökonomie der Buchindustrie. Literaturbericht.
Fließ, S., & Hagenhoff, S. (2016, June). Servitization Strategies in the Publishing Industry – A Document Analysis. Paper presentation at SERVISIG 2016.
Hagenhoff, S. (2016). Systems Analysis as a Basis for Designing IT in the Media Industry. In Information Systems and Management in Media and Entertainment Industries (pp. 207-222).
Hagenhoff, S. (2016, October). Wertschöpfung im System der Wissenschaftskommunikation. Paper presentation at Jahrestagung der Fachgruppe Medienökonomie der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft.
Hagenhoff, S. (2015). 69 Lemmata. In Reclams Sachlexikon des Buches, Stuttgart: Reclam.
Kuhn, A., & Hagenhoff, S. (2015). Digitale Lesemedien. In Lesen. Ein interdisziplinäres Handbuch (pp. 361-380).
Hagenhoff, S., & Kuhn, A. (2015). Klickst Du noch oder liest Du schon? Softwarebasierte Benutzungsschnittstellen als Chance und Risiko digitaler Buch-, Zeitschriften- und Zeitungsangebote. In Schnittstellen (in) der Medienökonomie (pp. 217-239).
Hagenhoff, S. (2015). Ökonomie der Buchindustrie: Literaturbericht. .
Hagenhoff, S. (2015). Standardisierung und Differenzierung in der Verlagswirtschaft. In Jahresbericht der Erlanger Buchwissenschaft 2014 (pp. 23-35).
Hagenhoff, S. (2015, May). Sustainable infrastructures for content services of special interest publishing houses. Paper presentation at EMMA Conference 2015.

Last updated on 2017-04-06 at 05:38