Prof. Dr. Manfred Pirner



Organisation


Lehrstuhl für Religionspädagogik und Didaktik des Evangelischen Religionsunterrichts



Project lead

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RebeL: Religiöse und berufsbezogene Überzeugungen von Lehrkräften (RebeL)
Prof. Dr. Stephan Kröner; Prof. Dr. Manfred Pirner; Prof. Dr. Annette Scheunpflug
(01/09/2018 - 31/08/2021)

ReReRi: Religion als Ressource und Risiko. Eine empirische mixed-methods Studie zur Religiosität von Jugendlichen mit Fluchthintergrund
Prof. Dr. Manfred Pirner
(01/03/2018 - 31/03/2019)

WWSE-Con: Consolidation of ‚Perception and Value Centered School Evaluation' (WWSE)
Prof. Dr. Michaela Gläser-Zikuda; Prof. Dr. Manfred Pirner; Prof. Dr. Dieter Spanhel; Dr. Klaus Wild
(01/04/2017 - 31/03/2020)

ReReRi-Pilot: Religion as resource and risk. An empirical quantitative study on the religiosity of young refugees
Prof. Dr. Manfred Pirner
(01/07/2016 - 31/08/2017)

Public Thelogy - Religion - Education
Dr. Werner Haußmann; Prof. Dr. Johannes Lähnemann; Prof. Dr. Manfred Pirner
(01/01/2016 - 30/04/2018)


Other Research Activities


Organisation of a congress / conference
Prof. Dr. Michaela Gläser-Zikuda; Prof. Dr. Manfred Pirner
Spring School 2017 "Videografiegestützte Unterrichtsforschung"
(04/04/2017 - 06/04/2017)


Publications (Download BibTeX)

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Häusler, N., Pirner, M., Scheunpflug, A., & Kröner, S. (2019). Religious and professional beliefs of schoolteachers – A literature review of empirical research. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 18(5), 24-41. https://dx.doi.org/10.26803/ijlter.18.5.3
Pirner, M. (2019). Striking the Right Balance for Human Dignity and Social Cohesion: Public Liberal Education between Common Values and Disparate Worldviews. Religious Education. https://dx.doi.org/10.1080/00344087.2019.1631954
Pirner, M. (2018). Die blinden Flecken interreligiöser Kompetenzbildung. Bestandsaufnahme und Konsequenzen für ein Modell von interreligiöser und interweltanschaulicher Kompetenz im Horizont Öffentlicher Re-ligionspädagogik. Leipzig: Ev. Verlagsanstalt.
Pirner, M., Tribula, C., & Roth, A. (2018). Dokumentation und Präsentation von Forschung. In Empirisch forschen in der Religionspädagogik. Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrer*innen. (pp. 297.313). Stuttgart: Kohlhammer.
Pirner, M., & Rothgangel, M. (2018). Einführung. In Empirisch forschen in der Religionspädagogik. Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrer*innen. (pp. 7-20). Stuttgart: Kohlhammer.
Pirner, M., & Rothgangel, M. (2018). Empirisch forschen in der Religionspädagogik. Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrer/innen. Stuttgart: Kohlhammer-Verlag.
Pirner, M. (2018). Experiencing Religion, Religious Experience, and Media Experience. Explorations of an Intricate Relationship in the Context of Religious Education. In Religious Experience and Experiencing Religion in Religious Education. (pp. 43-60). Münster: Waxmann.
Pirner, M. (2018). Fragebogen. In Empirisch forschen in der Religionspädagogik. Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrer*innen. (pp. 95-107). Stuttgart: Kohlhammer.
Pirner, M. (2018). Introduction. In Public Theology, Religious Diversity and Interreligious Learning: Contributing to the Common Good through Religious Education. (pp. 1-7). London & New York: Routledge.
Pirner, M. (2018). Lehrer*innen. In Empirisch forschen in der Religionspädagogik. Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrer*innen. (pp. 273-293). Stuttgart: Kohlhammer.

Last updated on 2016-05-05 at 05:10