Prof. Dr. Jan-Peter Meyn



Organisation


Professur für Didaktik der Physik


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 3 Go to next page Go to last page

Bitzenbauer, P., & Meyn, J.-P. (2019). Quantenphysik g²reifbar unterrichten. PLUS LUCIS, 3/2019, 17-21.
Meyn, J.-P. (2018). Gibt es die mechanische Analogie zum Schwingkreis? In Wilhelm, Thomas (Eds.), Stolpersteine überwinden im Physikunterricht - Anregung zu fachgerechten Elementarisierungen. (pp. 122 - 125). Seelze: Aulis Verlag in Friedrich Verlag.
Meyn, J.-P. (2017). Demonstrating the Barkhausen effect with high signal-to-noise ratio. European Journal of Physics, 38(4). https://dx.doi.org/10.1088/1361-6404/aa6e30
Schneider, J., & Meyn, J.-P. (2016). Modellexperimente zur Quantenkryptographie. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 65(1), 36-39.
Strunz, A., & Meyn, J.-P. (2015). Experimentelle Quantenphysik im Physikunterricht. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 64(4), 36-40.
Meyn, J.-P. (2015). Experimente skalieren. PLUS LUCIS.
Meyn, J.-P. (2015). Physiker fährt Elektroauto. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 64(8), 30-35.
Zucker, F., Strunz, A., Gräbner, A., & Meyn, J.-P. (2015). Quantitative analysis of a wind energy conversion model. European Journal of Physics, 36, 025014+9. https://dx.doi.org/10.1088/0143-0807/36/2/025014
Meyn, J.-P. (2015). The kinematic advantage of electric cars. European Journal of Physics, 36(6), 065037+11. https://dx.doi.org/10.1088/0143-0807/36/6/065037
Meyn, J.-P. (2014). Experimente skalieren. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 63(6), 13-19.

Last updated on 2016-05-05 at 05:07