Dr. Steffen Höhnle



Organisation


Lehrstuhl für Didaktik der Geographie


Awards / Honours


2017 : Best Article for Geography Program Development 2017



Project lead

Go to first page Go to previous page 1 of 3 Go to next page Go to last page

VHB-NE: Nachhaltige Entwicklung. Auf der Suche nach generationengerechtem und umweltfreundlichem Handeln
Dr. Steffen Höhnle; Prof. Dr. Jan Christoph Schubert
(01/01/2019 - 31/12/2019)

World-mindedness of young people – Development of the level of national-global thinking ("global citizenship") and differences between countries
Dr. Steffen Höhnle
(01/05/2018 - 30/04/2019)

Attitudes of Elementary School Students on Spatial Concepts in Geography
Dr. Steffen Höhnle; Prof. Dr. Jan Christoph Schubert
(01/02/2017)

Potentials and Constraints regarding the Implementation of Experiments in the Geography Classroom from the Perspective of future Geography Teachers
Dr. Steffen Höhnle; Prof. Dr. Jan Christoph Schubert
(01/04/2015 - 31/03/2016)

GIS-I 4: Documentary Evaluation of In-Service Training of Teachers in GIS
Dr. Steffen Höhnle
(01/04/2014)


Project member


Digitale Geomedien für zukünftige Geographielehrkräfte – Konzeption eines Kurses für die VHB
Prof. Dr. Matthias Braun; Prof. Dr. Gabriele Obermaier
(01/01/2015 - 29/02/2016)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 5 Go to next page Go to last page

Höhnle, S., & Thieroff, B. (2018). Der Einfluss metareflexiver Phasen auf Schüler*inneneinstellungen zu den geographischen Raumkonzepten. Ergebnisse einer explorativen Studie mit Gymnasiast*innen in Jahrgangsstufe 10. In Hemmer M, Lindau A.-K, Peter C, Schrüfer G (Eds.), „Auf den/die Geographielehrer/in kommt es an!?“ – Lehrerprofessionalität und Lehrerbildung im Fokus von Theorie, Empirie und Praxis. Abstractband zum HGD-Symposium 2018. (pp. 12-13). Münster.
Höhnle, S. (2018). Geographische Informationssysteme (GIS). In Brucker, A., Haversath, J.-B., Schöps, A. (Eds.), Geographie-Unterricht - 102 Stichworte (pp. 85-86). Hohengehren: Schneider Verlag.
Kreuziger, T., & Höhnle, S. (2018). Großbritanniens Ausstieg aus der Kohleenergie - Ein Vorbild für Deutschland? Praxis Geographie, 9, 40 - 44.
Höhnle, S., & Kreuziger, T. (2018). London running out of road - Luft- und Verkehrsbelastung in Großbritanniens Metropole. Praxis Geographie, 9, 10 - 14.
Höhnle, S., & Rempfler, A. (2017). Wie soll es mit ZGD und GDF weitergehen? Eine Diskussion zur Repräsentativität und Zukunft der beiden Verbandsorgane. Zeitschrift für Geographiedidaktik - Journal of Geography Education, 4, 43 - 44.
Höhnle, S., & Korovin, I. (2016). Die (Geo-)Technologisierung des Phänomens “Flucht” – Das Beispiel der EU-Agentur Frontex. Praxis Geographie, Heft 2, 12 - 15.
Höhnle, S., & Schubert, J.C. (2016). Hindernisse für den Einsatz naturwissenschaftlicher Arbeitsweisen im Geographieunterricht aus Studierendenperspektive. Ausgewählte Ergebnisse einer empirischen Studie mit Lehramtsstudierenden. GW-Unterricht : eine Zeitschrift des "Forums GW - Verein für Geographie und Wirtschaftserziehung", 142/143, 153-161.
Höhnle, S., Fögele, J., Mehren, R., & Schubert, J.C. (2015). GIS Teacher Training: Empirically-Based Indicators of Effectiveness. Journal of Geography. https://dx.doi.org/10.1080/00221341.2015.1016546
Höhnle, S., Mehren, R., & Schubert, J.C. (2015). The teachers’ perspective on teacher training for a better implementation of GI in the geography classroom. Selected results from group discussions with geography teachers in Germany. In Jekel, T., Car, A., Strobl, J., Griesebner, G. (Eds.), GI_Forum 1-2015 (pp. 363-372). Berlin: Journal for Geographic Information Science.
Applis, S., Hofmann, R., & Höhnle, S. (2015). Zur dokumentarischen Methode in der geographiedidaktischen Forschung. In Budke, Alexandra; Kuckuck, Miriam (Eds.), Geographiedidaktische Forschungsmethoden (pp. 243-268). LIT-Verlag.

Last updated on 2016-05-05 at 05:05