Prof. Dr. Cornelia Niessen



Organisation


Lehrstuhl für Psychologie im Arbeitsleben



Project lead

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

eMoLa: Machbarkeit und Entwicklung eines vereinfachten Erhebungsinstruments zu Motivation und Leistung im Lager
Prof. Dr. Cornelia Niessen
(01/11/2018 - 28/02/2019)

(Intelligentes Servicesystem für lokal vernetzte Prosumer; Teilprojekt: Anforderungsanalyse, Entwicklung der Motivationsstrategie und des Geschäftsmodells, Test und Evaluierung):
INSELpro: Intelligentes Servicesystem für lokal vernetzte Prosumer; Teilprojekt: Anforderungsanalyse, Entwicklung der Motivationsstrategie und des Geschäftsmodells, Test und Evaluierung
Prof. Dr. Freimut Bodendorf; Prof. Dr. Cornelia Niessen
(01/09/2018 - 31/08/2021)

BISU: Coping with strains in inclusive schools and joint lessons - ressource-based empowerment for teachers
Rebecca Baumann; Christian Elting; Miriam Grüning; Prof. Dr. Bärbel Kopp; Prof. Dr. Sabine Martschinke; Prof. Dr. Cornelia Niessen; Birte Oetjen; Carina Schröder; Lars Wissenbach
(01/01/2018 - 31/12/2019)

MirrorMe: Entwicklung einer Applösung - MirrorMe zur Förderung psychischer Gesundheit
Prof. Dr. Cornelia Niessen
(01/10/2017 - 30/09/2018)

(SPP 1921: Intentional Forgetting):
SPP 1921: Internal and external intentional forgetting: Empirical studies and prototypical realization of an assistance system for the forgetting of digital information
Prof. Dr. Cornelia Niessen
(01/10/2016 - 30/09/2019)


Project member


knowledge@all: Kognitionsunterstützendes Lehr-Lern-System für den generationenübergreifenden Wissensaustausch in der Logistik
Prof. Dr. Frieder Lang
(01/09/2013 - 31/12/2016)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 7 Go to next page Go to last page

Martschinke, S., Elting, C., Grüning, M., Kopp, B., Niessen, C., & Schröder, C. (2019). Belastende Fälle in inklusiven Settings – erste Ergebnisse aus dem Kooperationsprojekt BISU. (Unpublished, Submitted).
Abraham, M., Niessen, C., Schnabel, C., Lorek, K., Grimm, V., Möslein, K., & Wrede, M. (2019). Electronic monitoring at work: The role of attitudes, functions, and perceived control for the acceptance of tracking technologies. Human Resource Management Journal.
Müller, T., & Niessen, C. (2019). Müller, T., & Niessen, C. (accepted). Self-leadership in the context of part-time teleworking. Journal of Organizational Behavior. doi: 10.1002/job.2371. Journal of Organizational Behavior Management, 1-16. https://dx.doi.org/10.1002/job.2371
Niessen, C., Göbel, K., Siebers, M., & Schmid, U. (2019). Niessen, C., Göbel, K., Siebers, M., & Schmid, U. (accepted). Time to forget: Intentional forgetting in the digital world of work. German Journal of Work and Organizational Psychology (Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie). Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie.
Müller, T., & Niessen, C. (2019). Self-leadership in the context of part-time teleworking. Journal of Organizational Behavior. https://dx.doi.org/10.1002/job.2371
Niessen, C., Hommelhoff, S., & Mäder, I. (2018). Arbeitsleistung im Kontext von Laufbahnentwicklung. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.) (Eds.), Handbuch Laufbahnmanagement und Karriereplanung. (pp. 425-458). Berlin: Berlin: Springer..
Sauer, C., Kügler, P., Kestel, P., Graf, M., Göbel, K., Niessen, C.,... Wartzack, S. (2018). Ein ontologiebasierter Ansatz zur Wissensrepräsentation für die smarte Produktentwicklung. In Rieg, F.; Brökel, K.; Scharr, G.; Grote K.; Müller, N.; Lohrengel, A.; Nagarajah, A.; Corves, B. (Hrg.), Tagungsband 16. Gemeinsames Kolloquium Konstruktionstechnik (pp. 294-305). Bayreuth, DE.
Müller, T., & Niessen, C. (2018). Self-leadership and self-control strength in the work context. Journal of Managerial Psychology, 33, 74-92. https://dx.doi.org/10.1108/JMP-04-2017-0149
Niessen, C., Müller, T., Hommelhoff, S., & Westman, M. (2018). The impact of preventive coping on business travellers’ work and private life. Journal of Organizational Behavior, 39, 113-127. https://dx.doi.org/10.1002/job.2215
Niessen, C., Mäder, I., Schröder, C., & Volmer, J. (2017). Age and Personal Growth at Work. The Moderating Role of Transformational Leadership on Teachers‘ Self-Efficacy and Thriving. Dublin, IE.

Last updated on 2016-05-05 at 05:00