Prof. Dr. Andreas Kometz



Organisation


Professur für Didaktik der Chemie



Project lead

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

DBU Schülerlabor: Chemistry environment sustainability at a students lab
Prof. Dr. Andreas Kometz; Dr. Michael Urbanger
(01/04/2015 - 08/12/2017)

(Nürnberg-Erlanger-Schülerinnen und Schüler-Labor NESSI-Lab):
NESSI-Lab Bad Windsheim: Das Nürnberg-Erlanger-Schülerinnen und Schüler-Labor NESSI-Lab at country hostel Bad Windsheim
Prof. Dr. Andreas Kometz
(01/09/2014)

Media in chemistry education
Prof. Dr. Andreas Kometz; Dr. Michael Urbanger
(01/04/2014 - 01/08/2015)

EAM-Lab: EAM-Lab Student Lab Nanotechnologies
Prof. Dr. Andreas Kometz
(01/09/2013)

Chemical experiments in education
Prof. Dr. Andreas Kometz
(01/10/2011 - 01/02/2013)


Project member

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

DBU Schülerlabor: Chemistry environment sustainability at a students lab
Prof. Dr. Andreas Kometz; Dr. Michael Urbanger
(01/04/2015 - 08/12/2017)

(Nürnberg-Erlanger-Schülerinnen und Schüler-Labor NESSI-Lab):
NESSI-Lab Bad Windsheim: Das Nürnberg-Erlanger-Schülerinnen und Schüler-Labor NESSI-Lab at country hostel Bad Windsheim
Prof. Dr. Andreas Kometz
(01/09/2014)

Media in chemistry education
Prof. Dr. Andreas Kometz; Dr. Michael Urbanger
(01/04/2014 - 01/08/2015)

EAM-Lab: EAM-Lab Student Lab Nanotechnologies
Prof. Dr. Andreas Kometz
(01/09/2013)

Chemical experiments in education
Prof. Dr. Andreas Kometz
(01/10/2011 - 01/02/2013)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 15 Go to next page Go to last page

Urbanger, M., Tandetzke, R., & Kometz, A. (2017). Chemie-Shows - Domänenübergreifendes Arbeiten im Chemieunterricht. In Dana Kricfalusi (Eds.), Aktualní aspekty pregraduální prípravy a postgraduálního vzdelávání ucitelú chemie (pp. 293-305). Ostrava: Ostravská Univerzíta.
Abraham, G., Feigenspan, K., Jeremias, A., Jeremias, U., Kometz, A., & Kuntke, H.-G. (2016). Außerschulisches Experimentieren – ein Schülerlabor im Europäischen Schullandheim Bad Windsheim. Ansbach.
Kometz, A., Jeremias, A., Feigenspan, K., Abraham, G., Jeremias, U., & Kuntke, H.-G. (2016). Außerschulisches Experimentieren – ein Schülerlabor im Europäischen Schullandheim Bad Windsheim. Mittelfränkischer Schulanzeiger, 84(3), 50, Beilage 1 – 6.
Jeremias, A., & Kometz, A. (2016). Außerschulisches Experimentieren – Ein Schülerlabor im Schullandheim. In Maurer C (Eds.), Authentizität und Lernen – das Fach in der Fachdidaktik. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Berlin 2015 (pp. 500 – 502). Regensburg: Universität Regensburg.
Kometz, A., Urbanger, M., & Tandetzke, R. (2016). Chemie plus. Gymnasium Sachsen. Klasse 10. Gefährdungsbeurteilungen. Berlin: Cornelsen Schulverlage GmbH.
Affeldt, F., Markic, S., Siol, A., Fey, S., Huwer, J., Hempelmann, R.,... Eilks, I. (2016). Chemie, Umwelt, Nachhaltigkeit im Schülerlabor – Lernangebote für alle Schülerinnen und Schüler. LeLa-Magazin, 14, 12 – 13.
Rajendran, N., & Kometz, A. (2016). Kulinarische Chemie – Experimente zum Aufessen. Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule, 65(2), 33-38.
Rajendran, N., & Kometz, A. (2016). Kulinarische Chemie – Experimente zum Aufessen. In Maurer C (Eds.), Authentizität und Lernen – das Fach in der Fachdidaktik. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Berlin 2015. (pp. 437 – 439). Regensburg: Universität Regensburg.
Heinzerling, P., & Kometz, A. (2016). LOHC – von der Forschung in die Schule (Update). Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule, 65(3), 13-14.
Urbanger, M., & Kometz, A. (2016). Mobiles Lernen im Chemieunterricht – Eine Einführung. In Maurer C (Eds.), Authentizität und Lernen – das Fach in der Fachdidaktik. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Berlin 2015. (pp. 401 – 403). Regensburg: Universität Regensburg.

Last updated on 2018-17-10 at 23:51