Prof. Dr. Klaus Moser



Organisation


Lehrstuhl für Psychologie, insbesondere Wirtschafts- und Sozialpsychologie


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 25 Go to next page Go to last page

Galais, N., & Moser, K. (2018). Temporary agency workers stepping into a permanent position: social skills matter. Employee Relations, 40(1), 124-138. https://dx.doi.org/10.1108/ER-08-2016-0158
Moser, K., Galais, N., & Byler, A. (2018). Personalpsychologie im Projektmanagement. In M. Wastian, I. Braumandl, L. v. Rosenstiel, M.A. West (Eds.), Angewandte Psychologie für das Projektmanagement (3. Auflage) (pp. 101-124). Berlin: Springer.
Moser, K., Soucek, R., Galais, N., & Roth, C. (2018). Onboarding – Neue Mitarbeiter integrieren. Göttingen: Hogrefe.
Moser, K., Soucek, R., & Göritz, A.S. (2018). Begabtenförderungswerke als öffentliche Karriereentwicklungssysteme. In Kauffeld S, Spurk D (Eds.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (pp. 1-21). Berlin: Springer.
Ślebarska, K., Soucek, R., & Moser, K. (2018). Increasing proactive coping in organizational newcomers: Improving job adaptation or rocking the boat? Journal of Career Development. https://dx.doi.org/10.1177/0894845318763947
Bekk, M., Spörrle, M., Landes, M., & Moser, K. (2017). Traits grow important with increasing age: customer age, brand personality and loyalty. Journal of Business Economics, 87(4), 511-531. https://dx.doi.org/10.1007/s11573-016-0834-4
Soucek, R., Göritz, A.S., & Moser, K. (2017). Does it pay off to complete a doctorate? The moderating role of employment status. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 61(2), 93-100. https://dx.doi.org/10.1026/0932-4089/a000238
Moser, K. (2017). Warum Armut unglücklich und Reichtum nicht wirklich glücklich macht. In H. Neuhaus (Eds.), Arm und Reich. Atzelsberger Gespräche 2016 (pp. 19-30). Erlangen: FAU University Press.
Moser, K., Galais, N., & Sende, C. (2017). Zeitarbeit aus Mitarbeitersicht. In M.O. Schwaab, A. Durian (Eds.), Zeitarbeit: Chancen – Erfahrungen – Herausforderungen (2. Aufl.) (pp. 67-81). Wiesbaden: Gabler.
Moser, K., & Spörrle, M. (2017). Werbekommunikation. In Bierhoff H.W., Frey D. (Eds.), Sozialpsychologie – Kommunikation, Interaktion und Soziale Gruppenprozesse. Enzyklopädie der Psychologie (pp. 379-405). Göttingen: Hogrefe.

Last updated on 2016-19-05 at 04:53