Prof. Dr. Heike Paul



Organisation


Lehrstuhl für Amerikanistik, insbesondere nordamerikanische Literatur- und Kulturwissenschaft


Awards / Honours


2019 : Mitgliedschaft Bayerische Akademie der Wissenschaften
2018 : Gottfried Wilhelm Leibniz Prize



Project lead


Reeducation Revisited: Transnational and Comparative Perspectives on the Post-World War II Period in the USA, Japan, and Germany
Dr. Katharina Gerund; Prof. Dr. Heike Paul; Prof. Dr. Fabian Schäfer
(01/11/2018 - 01/11/2021)

Keywords for Critical Futures Studies
Prof. Dr. Heike Paul
(01/04/2017)

Public Feeling in Global Contexts
Dr. Katharina Gerund; Prof. Dr. Heike Paul
(01/04/2016)

(Präsenz und Implizites Wissen):
Tacit Knowledge, Public Feeling, and Civil Sentimentalism
Prof. Dr. Heike Paul
(01/04/2016 - 01/09/2016)

GRK 1718: Presence and Tacit Knowledge
Prof. Dr. Heike Paul
(01/04/2012 - 31/03/2019)


Other Research Activities


Editorship of a scientific journal / series
Prof. Dr. Rudolf Freiburg; Prof. Dr. Heike Paul
Editorial head - Erlanger Studien zur Anglistik und Amerikanistik (ESAA)
(01/01/1999)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 2 of 6 Go to next page Go to last page

Lösch, K., & Paul, H. (2016). Dimensions of Tacit Knowledge and the Art(s) of Explication in Siri Hustvedt's Works. In Christine Marks, Johanna Hartmann und Hubert Zapf (Eds.), Zones of Focused Ambiguity in Siri Hustvedt's Works: Interdisciplinary Essays. (pp. 133-152). Berlin: DeGruyter.
Lösch, K., & Paul, H. (2016). Präsenz und Fremdheit. In Friederike Offizier, Marc Priewe und Ariane Schröder (Hrg.), Crossroads in American Studies: Transnational and Biocultural Encounters. (pp. 325-360). Heidelberg: Winter.
Paul, H., & Ernst, C. (Eds.) (2015). Amerikanische Fernsehserien der Gegenwart: Perspektiven der American Studies und der Media Studies. Bielefeld: Transcript.
Gerund, K., & Paul, H. (Eds.) (2015). Die amerikanische Reeducation-Politik nach 1945: Interdisziplinäre Perspektiven auf "America's Germany". Bielefeld: Transcript.
Gerund, K., & Paul, H. (2015). Einleitung. In Gerund Katharina, Paul Heike (Hrg.), Die amerikanische Reeducation-Politik nach 1945: Interdisziplinäre Perspektiven auf "America's Germany". (pp. 7-18). Bielefeld: Transcript.
Kley, A., & Paul, H. (2015). Rural America: An Introduction. In Kley, Antje und Paul, Heike (Eds.), Rural America. (pp. 1-11). Heidelberg: Winter Verlag.
Kley, A., & Paul, H. (Eds.) (2015). Rural America. Heidelberg: Winter.
Paul, H. (2015). Tacit Knowledge, Public Feeling, and the Pursuits of (Un-)Happiness. In Adloff Frank, Gerund Katharina, Kaldewey David (Eds.), Revealing Tacit Knowledge: Embodiment and Explication. (pp. 197-222). Bielefeld: Transcript.
Paul, H. (2014). Critical Regionalism and Post-Exceptionialist American Studies. In Winfried Fluck, Don Pease (Eds.), Towards a Post-Exceptionalist American Studies. (pp. 397-424). Tübingen: Narr.
Paul, H. (2014). Kolumbus. In Wodianka Stephanie, Ebert Juliane (Hrg.), Metzler Lexikon moderner Mythen. (pp. 225-230). Stuttgart: Metzler.

Last updated on 2016-05-05 at 05:15