Prof. Dr. Thorsten Piske



Organisation


Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik mit dem Schwerpunkt Didaktik des Englischen



Project lead

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

The linguistic development of students in a private bilingual all-day school (grades 1 - 7)
Prof. Dr. Thorsten Piske
(01/08/2016 - 31/01/2018)

Mehrsprachigkeit und Migration
Prof. Dr. Eva Breindl; Prof. Dr. Lutz Edzard; Prof. Dr. Stefan Evert; Dr. Cordula Glass; Prof. Dr. Thomas Herbst; Prof. Dr. Magdalena Michalak; Prof. Dr. Thorsten Piske; Katrin Schwanke; Dr. Anja Steinlen
(01/01/2016)

Bilingual education in an elementary school in Heidenheim/Brenz, Germany
Prof. Dr. Thorsten Piske
(01/09/2015 - 31/07/2019)

Empirische Untersuchung der Kategorie „Geschlecht“ bei Französisch- und Spanischlernern in Klasse 9
Prof. Dr. Thorsten Piske
(01/07/2015)

Foreign language learning and teaching with digital media
Prof. Dr. Thorsten Piske
(01/04/2015 - 31/03/2016)


Other Research Activities

Go to first page Go to previous page 1 of 4 Go to next page Go to last page

Editorship of a scientific journal / series
Prof. Dr. Thorsten Piske
Editorial head - Sprachenlernen konkret! Angewandte Linguistik und Sprachvermittlung
(01/06/2006)
Editorship of a scientific journal / series
Prof. Dr. Thorsten Piske
Editorial head - Multilingualism and Language Teaching
(01/03/2014)
Expert for reviewing scientific journal
Prof. Dr. Thorsten Piske

(01/08/2009)
Expert for reviewing scientific journal
Prof. Dr. Thorsten Piske

(01/07/2008)
Expert for reviewing scientific journal
Prof. Dr. Thorsten Piske

(01/02/2008)


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 of 4 Go to next page Go to last page

Piske, T., & Steinlen, A. (2019). Mehrsprachige Jungen als Problemfall in bilingualen Kitas? Zur Rolle von Geschlecht und sprachlichem Hintergrund. In Rohde, Andreas und Steinlen, Anja (Hrg.), Sprachenvielfalt als Ressource begreifen: Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen. (pp. 71-88). Berlin: Dohrmann.
Steinlen, A., Piske, T., Karmeli, S., & Mooshammer, C. (2019). Second and Third Language Immersion Students’ Pronunciation in Foreign Language English Oral Reading. In Anne Mette Nyvad, Michaela Hejná, Anders Højen, Anna Bothe Jespersen, Mette Hjortshøj Sørensen (Eds.), A Sound Approach to Language Matters: In Honor of Ocke-Schwen Bohn. (pp. 583-605). Aarhus: Aarhus University.
Steinlen, A., & Piske, T. (2018). "Deutsch-- und Englischleistungen von Kindern mit und ohne Migrationshintergrund im bilingualen Unterricht und im Fremdsprachenunterricht: Ein Vergleich. In Anja Ballis, Nazli Hodaie (Hrg.), Perspektiven auf Mehrsprachigkeit: Individuum – Bildung – Gesellschaft. (pp. 85-97). Berlin/Boston: De Gruyter Mouton.
Steinlen, A., & Piske, T. (2018). "Die Entwicklung des englischen und deutschen Lesens bei ein- und mehrsprachigen Kindern in Grundschulen mit bilingualen Angeboten". In Sabine Kutzelmann, Ute Massler (Hrg.), Mehrsprachige Leseförderung: Grundlagen und Konzepte. (pp. 51-62). Tübingen: Narr.
Piske, T. (2018). Erkenntnisse der Spracherwerbsforschung. In Susanne Heinz, Andréa Riedel, Thomas Riecke-Baulecke (Hrg.), Basiswissen Lehrerbildung: Englisch unterrichten. (pp. 21-42). Seelze: Klett Kallmeyer.
Wright, C., Piske, T., & Young-Scholten, m. (2018). "Introduction". In Clare Wright, Thorsten Piske, Martha Young-Scholten, (Hrg.), Clare Wright, Thorsten Piske, Martha Young-Scholten. (pp. 1-8). Bristol: Multilingual Matters.
Piske, T., Young-Scholten, M., & Wright, C. (Eds.) (2018). Mind Matters in SLA. Bristol.
Piske, T. (2017). The earlier, the better? Some critical remarks on current EFL teaching to young learners and their implications for foreign language teacher education. In Wilden, E., Porsch R. (Eds.), The Professional Development of Primary EFL teachers. National and International Research (pp. 45-57). Münster, New York: Waxmann.
Piske, T., & Steinlen, A. (Eds.) (2016). Bilinguale Programme in Kindertageseinrichtungen: Umsetzungsbeispiele und Forschungsergebnisse. Tübingen: Narr Verlag.
Piske, T., & Steinlen, A. (2016). Minority language students as at-risk learners: Myth or reality? Finding from an early German-English partial immersion program. In Ehland C, Mindt I, Tönnies M (Eds.), Anglistentag 2015 Conference Proceedings (pp. 9-28). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.

Last updated on 2016-05-05 at 05:15