Graduiertenkolleg 1718 Präsenz und implizites Wissen

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Bismarckstraße 1
91054 Erlangen


Publications (Download BibTeX)


Gottwald, M., Sowa, F., & Staples, R. (2018). "Walking the Line": An At-home Ethnography of Bureaucracy. Journal of Organizational Ethnography, 7(1), 87-102. https://dx.doi.org/10.1108/JOE-10-2016-0021
Gottwald, M., Sowa, F., & Staples, R. (2017). Bürokratie und Ethnografie Innovative Arbeitsverwaltungsforschung und ihr context of discovery. Eine Methodenreflexion. In Frank Sowa/Ronald Staples (Eds.), Beratung und Vermittlung im Wohlfahrtsstaat (pp. 93-116). Berlin: nomos:edition sigma.
Kirchmann, K., Gottwald, M., & Paul, H. (Eds.) (2017). (Extra)Ordinary Presence Social Configurations and Cultural Repertoires. Bielefeld: Transcript.
Gerund, K., Adloff, F., & Kaldewey, D. (2015). Locations, Translations, and Presentifications of Tacit Knowledge: An Introduction. In Adloff Frank, Gerund Katharina, Kaldewey David (Eds.), Revealing Tacit Knowledge: Embodiment and Explication (pp. 7-17). Bielefeld: Transcript.
Gerund, K., Adloff, F., & Kaldewey, D. (Eds.) (2015). Revealing Tacit Knowledge: Embodiment and Explication. Bielefeld: Transcript.
Gebhardt, M., Morgernstern, K., & Herb, K. (2014). Gegenwärtig sein. Hannah Arendt neu denken. In Karlfriedrich Herb, Mareike Gebhardt, Kathrin Morgenstern (Eds.), Raum und Zeit. Denkformen des Politischen bei Hannah Arendt (pp. 9 - 24). Frankfurt a.M./ New York: Campus.
Gebhardt, M. (2014). Verprechen, Vergessen, Vereinsamen. Hannah Arendt und Friedrich Nietzsche als Denker politischer Zeitlichkeit. In Karlfriedrich Herb, Mareike Gebhardt, Kathrin Morgenstern (Eds.), Raum und Zeit. Denkformen des Politischen bei Hannah Arendt (pp. 196 - 225). Frankfurt a.M./ New York: Campus.
Gebhardt, M. (2014). Politische Pluralität und philosophischer Wahrheitsanspruch. Hannah Arendt, Jürgen Habermas und Richard Rorty zwischen Kommunikation und Narrativität. In Wilhelm Hofmann, Judith Renner, Katja Teich (Eds.), Narrative Formen der Politik (pp. 227 - 244). Wiesbaden: VS.
Gebhardt, M., Herb, K., & Morgernstern, K. (Eds.) (2014). Raum und Zeit. Denkformen des Politischen bei Hannah Arendt. Frankfurt a.M./ New York: Campus.
Gebhardt, M. (2014). Postmoderne und Pluralität. Ein demokratischer Aufbruch ins 21. Jahrhundert. Budapest: Donau-Institut.
Gebhardt, M. (2014). Politisches Handeln in der postmodernen Konstellation. Kritische Demokratietheorie nach Hannah Arendt und Jürgen Habermas. Baden-Baden: Nomos.
Gebhardt, M. (2013). On Dreaming Public. Between the Irony of the Self and the Recognition of the Other. In Karlfriedrich Herb, Jen Glaser, Eva Marsal, Barbara Weber, Takara Dobashi (Eds.), Narrative, Dreams, Imagination. Israeli and German Youth imagine their Futures (pp. 139 - 154). Wien/ Berlin: LIT Verlag.
Gebhardt, M. (2012). Von Göttern und Engeln. Die Republik zwischen Ideal und Utopie bei Immanuel Kant und Jean-Jacques Rousseau. In Karlfriedrich Herb, Magdalena Scherl (Eds.), Rousseaus Zauber. Lesarten der Politischen Philosophie (pp. 19 - 31). Würzburg: Königshausen & Neumann.


Publications in addition (Download BibTeX)


Engel, J., & Paul, H. (2017). Implizites Wissen im interdisziplinären Diskurs. In Kraus, Anja et al. (Eds.), Handbuch Schweigendes Wissen: Erziehung, Bildung, Sozialisation und Lernen (pp. 107-119). Weinheim: Beltz Juventa.
Engel, J. (2015). Image language and the language of images: A closer examination of videography in cross-cultural school studies. Research in Comparative and International Education.
Engel, J. (2015). Bildsprache – Sprachbilder: Eine empirische Studie zu neuen Führungskulturen im Übergang vom Elementar- in den Primarschulbereich. In Stenger, Ursula/Edelmann, Doris/König, Anke (Eds.), Erziehungswissenschaftliche Perspektiven in frühpädagogischer Theoriebildung und Forschung (pp. 261-285). Weinheim und Basel: Beltz-Juventa.
Engel, J., & Fritzsche, B. (2015). The potential of videography in comparative education: Introduction. Research in Comparative and International Education.

Last updated on 2018-11-09 at 23:50