Zentrum für Lehr-/Lernforschung, -innovation und Transfer, Abteilung ILI

Adresse:
Dr.-Mack-Straße 77
90762 Fürth


Forschungsprojekt(e)

Go to first page Go to previous page 1 von 3 Go to next page Go to last page

(Signs for Work Inclusion Gain):
SWING: Signs for Work Inclusion Gain
Evelyn Schlenk; Michael Zwanziger
(02.11.2017 - 01.05.2020)


(School 4.0 Bridging the Gap between Teaching Competences and School Infrastructure):
School 4.0: School 4.0 Bridging the Gap between Teaching Competences and School Infrastructure
Paul Held
(01.09.2017 - 31.08.2019)


SMEB: Getting SMEs on board
Evelyn Schlenk
(01.09.2016 - 31.08.2018)


(THERAPY 2.0 - Counselling and Therapeutic Interactions with Digital Natives):
THERAPY 2.0: Counselling and Therapeutic Interactions with Digital Natives
Renate Hahner-Korinski; Evelyn Schlenk
(01.09.2016 - 31.08.2018)


WOODABILITY: Development of a Training path and Training Content on Therapies for Disabled based on Manufacturing Processes and Techniques employed in the Furniture and Woodworking Sector for the Recognition and validation of Skills and Transversal Capacities
Evelyn Schlenk
(01.09.2014 - 31.08.2016)



Publikationen (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 1 von 2 Go to next page Go to last page

Drda-Kühn, K., Hahner-Korinski, R., & Schlenk, E. (2018). Mit Smartphone, Tablet und Sozialen Medien – Online-Beratung und -Therapie für die Generation der „Digital Natives“. E-Beratungsjournal, 14. Jahrgang(Heft 1), 28-37.
Sesselmann, K., & Zepf, S. (2018). E-Assessments für bessere Leistungen im Studium(?). In Kerstin Mayrberger (Eds.), SYNERGIE(N!) Beiträge zum Qualitätspakt Lehre im Jahre 2017 (pp. 115-123). Hamburg.
Schlenk, E. (2017). Von der User Needs Analysis über die Entwicklung zur Vorstellung von Lehr-/Lernmitteln. In Feiner, Franz & Krammer, Johann & Pack, Irene & Resnik, Mojca & Straßegger-Einfalt Renate (Eds.), wert(e)voll wachsen. Ethische Bildung für eine nachhaltige, dialogische Zukunft Graz: Leykam.
Sesselmann, K., Zepf, S., & Gläser-Zikuda, M. (2017, March). Akzeptanz von E-Assessment aus der Sicht von Studierenden. Paper presentation at Gesellschaft für empirische Bildungsforschung, Heidelberg.
Hetzner, S., Schmidt, C., Zepf, S., & Sesselmann, K. (2017). Pimp your lecture: Erfolgreiche Ansätze zur Unterstützung der Digitalisierung der Lehre an der Friedrich-AlexanderUniversität Erlangen-Nürnberg. In Bildungsräume Proceedings der 25. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW) 5. bis 8. September 2017 Chemnitz (pp. 110-115). Chemnitz: Münster & New York: WAXMANN.
Schmidt, C. (2017). Videoeinsatz in der Hochschullehre: Entwurf von Kriterien für gelungenes Lernen mit bewegten Bildern (Master thesis).
Schlenk, E. (2016). Von traditionellen „All-Inclusive-Identitätspaketen“ zur postmodernen Patchworking-Identität. Zeitschrift für Integrative Gestaltpädagogik und Seelsorge, "Wer bin ich?" - postmoderne Indentitäten(Nr. 80), 11-13.
Rathmann, W., Wensing, M., & Zepf, S. (2016). Flipped classroom in interdisciplinary course. Gothenburg, SE.
Leen-Thomele, E., Hetzner, S., & Held, P. (2015). Mobile Learning for older adults: new learning concepts for seniors without e-skills. In 8 (pp. 996-1001). Seville, ES.
Mentzelopoulos, M., Tarpini, F., Emanuele, A., & Protopsaltis, A. (2015). Hardware Interfaces for VR Applications: Evaluation on Prototypes. (pp. 1578-1583).
Schlenk, E., Ćurko, B., Feiner, F., Gerjolj, S., Juhant, J., Kreß, K.,... Strahovnik, V. (2015). Ethische Bildung und Werteerziehung: Handbuch für Lehrkräfte und Erzieher/Innen. LogoMedia.
Wood, C., Mentzelopoulos, M., & Protopsaltis, A. (2015). EdCCDroid: An Education Pilot Prototype for Introducing Code-Combat using LUA.
Protopsaltis, A., Ferguson, J., Mentzelopoulos, M., & Economou, D. (2015). Small and flexible web based framework for teaching QR and AR mobile learning application development. (pp. 383-385). Thessaloniki, GR.
Mentzelopoulos, M., Ferguson, J., & Protopsaltis, A. (2015). Perceptually captured gesture interaction with immersive information retrieval environments: An experimental framework for testing and rapid iteration. (pp. 307-311). Thessaloniki, GR.
Hetzner, S., Schmidt, C., & Zepf, S. (2014). Video Use in Higher Education: Promoting High Quality Higher Education With Up-To-Date Media Approaches. Paper presentation at EDEN 2014 ANNUAL Conference, Zagreb.
Hetzner, S., & Leen, E. (2012). Personalisation in e-learning, the key for success in learning in later life. In Paulsen Morten Flate (Eds.), Open learning generations (pp. 5). Porto, PT: Budapest: Eden Secretariat.
Hetzner, S., Protopsaltis, A., Pappa, D., & Pannese, L. (2012). Serious Games in Formal and Informal Learning. eLearning papers, Special Ed., 93-103.
Hetzner, S., Hallmeier, R., Berthold, M., Steiner, C., & Karanasios, S. (2012). Activity-based Competence Model - An Approach for 21st Century learners. In Paulsen Morten Flate (Eds.), Learners in the driving seat (pp. 97-98). Leuven, BE: Budapest: Eden Secretariat.
Hetzner, S., Protopsaltis, A., Pannese, L., & Pappa, D. (2011). Serious Games and Formal and Informal Learning. eLearning papers, 25.
Hetzner, S., Steiner, C.M., Dimitrova, V., Brna, P., & Conlan, O. (2011). Adult Self-regulated Learning through Linking Experience in Simulated and Real World: A Holistic Approach. In Delgado Kloos Carlos (Eds.), Towards ubiquitous learning (pp. 166-180). Palermo, IT: Berlin: Springer.

Zuletzt aktualisiert 2019-24-04 um 10:30