Lehrstuhl für Empirische Wirtschaftssoziologie

Address:
Findelgasse 7/9
90402 Nürnberg


Research Fields

Weitere Forschung (Lehrstuhl für Empirische Wirtschaftssoziologie)
Digitalization
Education
Evaluation
Social Inequality & Economy


Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 3 of 8 Go to next page Go to last page

Kroher, M., & Wolbring, T. (2015). Social Control, Social Learning, and Cheating. Evidence from Lab and Online Experiments on Dishonesty. Social Science Research, 53, 311 - 324. https://dx.doi.org/10.1016/j.ssresearch.2015.06.003
Fuchs, B., Lödel, S., & Otto, M. (2015). Quick start file for the panel "Labour market and social security" (PASS).
Keuschnigg, M., & Wolbring, T. (2015). Disorder, Social Capital, and Norm Violation: Three Field Experiments on the Broken Windows Thesis. Rationality and Society, 27(1), 96 - 126. https://dx.doi.org/10.1177/1043463114561749
Bozoyan, C., & Wolbring, T. (2015). The Usefulness of DAGs: What Can Directed Acyclic Graphs Contribute to a Residual Ap-proach to Weight-related Income Discrimination? Schmollers Jahrbuch, 135, 83 - 96. https://dx.doi.org/10.3790/schm.135.1.83
Abraham, M., & Jungbauer-Gans, M. (2015). Herrschaft & Organisation. In Norman Braun, Nicole J. Saam (Eds.), Handbuch Modellbildung und Simulation in den Sozialwissenschaften (pp. 797-821). Wiesbaden: Springer Fachmedien.
Wolbring, T. (2015). Herbert Simon (1957): Models of Man. New York: John Wiley. In Kühl, S. (Eds.), Schlüsselwerke der Organisationssoziologie (pp. 648-651). Wiesbaden: Springer VS.
Ochsner, M., Wolbring, T., & Hug, S.E. (2015). Criteria for Research Quality for Sociology? What Sociologists Can Learn from the Project «Testing and Developing Research Quality Criteria for the Humanities. Sociologia e Politiche Sociali, 18(2), 90 - 110. https://dx.doi.org/10.3280/SP2015-002005
Maasen, S., Nassehi, A., Saake, I., & Wolbring, T. (2015). Der impact des impact factors. Soziale Welt 2/15. Baden-Baden: Nomos.
Berger, R., & Wolbring, T. (2015). Kontrafaktische Kausalität und eine Typologie sozialwissenschaftlicher Experimente. In Wolbring, T. (Eds.), Experimente in den Sozialwissenschaften. 22. Sonderband der Sozialen Welt (pp. 34 - 52).
Wolbring, T., & Keuschnigg, M. (2015). Feldexperimente in den Sozialwissenschaften. Grundlagen, Herausforderungen, Beispiele. In Wolbring, T. (Eds.), Experimente in den Sozialwissenschaften. (pp. 222-245). Baden-Baden: Nomos.
Krug, G., & Stephan, G. (2015). Private and public placement services for hard-to-place unemployed. An evaluation of a randomized field experiment using register data. Industrial & Labor Relations Review.
Wolbring, T. (2015). Anatomie des Journal Impact Factors. Die ‚Soziale Welt‘ im Spiegel bibliometrischer Indikatoren. Soziale Welt - Zeitschrift für sozialwissenschaftliche Forschung und Praxis, 66(2), 121 - 140. https://dx.doi.org/10.5771/0038-6073-2015-2-121
Keuschnigg, M., & Wolbring, T. (Eds.) (2015). Experimente in den Sozialwissenschaften. 22. Sonderband der Sozialen Welt. Baden - Baden: Nomos.
Neeß, C. (2015). Worauf achten Arbeitgeber im Auswahlprozess wirtschaftswissenschaftlicher Absolventen? Ergebnisse eines faktoriellen Surveys. Journal for labour market research, 48(4), 305-323.
Jungbauer-Gans, M., & Rompf, S.A. (Eds.) (2014). Trust and Rationality. An Integrative Framework for Trust Research. Wiesbaden: VS Verlag.
Wolbring, T. (2014). Sinn und Unsinn der Evaluation universitärer Lehre durch Studierende. Ein Plädoyer für einen sachgemäßen Umgang mit Lehrveranstaltungsbewertungen. (pp. 1012 - 1013). Forschung & Lehre 12/2013.
Wolbring, T. (2014). Kausalanalyse und Wirkungsevaluation. Potential Outcomes, Graphenmethodologie und ihre Anwendung am Beispiel der Bologna-Reform. Zeitschrift für Evaluation, 13(2), 243 - 270. https://dx.doi.org/10.500.11850/94528
Wolbring, T. (2014). Wie valide sind studentische Lehrveranstaltungsbewertungen? Sachfremde Einflüsse, studentische Urteilerstandards, Selektionseffekte. (Special Issue „Lehrveranstaltungsbefragung“). Qualität in der Wissenschaft, 8(2/3), 56 - 60.
Wolbring, T. (2014). Erfolg und Erfolgsungleichheit in der Wissenschaft aus soziologischer Perspektive. (pp. 48 - 53). VSH-Bulletin 20(1) (Special Issue „Soziologie in der Schweiz“).
Hofmann, B., Krug, G., Kruppe, T., Kupka, P., Osiander, C., Stephan, G.,... Wolff, J. (2014). Beratung und Vermittlung von Arbeitslosen. Ein Literaturüberblick zu Ausgestaltung und Wirkung. Sozialer Fortschritt: unabhängige Zeitschrift für Sozialpolitik.


Publications in addition (Download BibTeX)


Treischl, E., & Wolbring, T. (2017). The Causal Effect of Survey Mode on Students’ Evaluations of Teaching: Empirical Evidence from Three Field Experiments. Research in Higher Education, 58(8), 904–921. https://dx.doi.org/10.1007/s11162-017-9452-4
Wolbring, T., & Treischl, E. (2016). Selection Bias in Students' Evaluation of Teaching:Causes of Student Absenteeism and Its Consequences for Course Ratings and Rankings. Research in Higher Education, 57, 51–71. https://dx.doi.org/10.1007/s11162-015-9378-7

Last updated on 2019-24-04 at 10:18