Lehrstuhl für Sozialpsychologie mit Schwerpunkt Gender und Diversity


Description:


Chair of Social Psychology


Address:
Nägelsbachstr. 49b, 2. OG
91052 Erlangen


Research Fields

Berufslaufbahnforschung
Soziale Kognition: Agency and Communion
Wohlbefindensforschung


Related Project(s)

Go to first page Go to previous page 3 of 3 Go to next page Go to last page

Berufs- und Lebenswege von MathematikabsolventInnen deutschsprachiger Hochschulen seit 1998 (MATHE) Längsschnittstudie seit 1998
Prof. Dr. Andrea Abele-Brehm; Dr. Tamara Hagmaier-Göttle
(01/09/1998)


Berufliche Laufbahnentwicklung Erlanger Hochschulabsolventinnen und –absolventen (BELA-E) Längsschnittstudie seit 1995
Prof. Dr. Andrea Abele-Brehm; Dr. Tamara Hagmaier-Göttle
(01/09/1995)



Publications (Download BibTeX)

Go to first page Go to previous page 3 of 7 Go to next page Go to last page

Ebner, K., & Spurk, D. (2016). Laufbahnberatung. In Pahl J (Eds.), Lexikon der Berufsbildung (pp. 496-470). Bielefeld: wbv.
Abele-Brehm, A., & Rief, W. (2016). Standpunkte der DGPs zum Studium zur Approbation in Psychotherapie. Psychologische Rundschau, 67, 56-58. https://dx.doi.org/10.1026/0033-3042/a000311
Abele-Brehm, A., Deutsch, R., Antoni, C., Bühner, M., Erdfelder, E., Fydrich, T.,... Spinath, B. (2016). Empfehlungen der Kommission „Studium und Lehre“ der Deutschen Gesellschaft für Psychologie zu unterschiedlichen Dissertationsformen. Psychologische Rundschau, 67, 125-129. https://dx.doi.org/10.1026/0033-3042/a000307
Abele-Brehm, A., & Bruckmüller, S. (2016). Agency und Communion: Basisdimensionen der sozialen Kognition. In Bierhoff, H.-W.; Frey D. (Hrg.), Selbst und soziale Kognition. (pp. 409-427). Göttingen: Hogrefe.
Hoorens, V., & Bruckmüller, S. (2015). Less Is More? Think Again! A Cognitive Fluency-Based More-Less Asymmetry in Comparative Communication. Journal of Personality and Social Psychology, 109(5), 753-766. https://dx.doi.org/10.1037/pspa0000032
Methner, N., Bruckmüller, S., & Steffens, M. (2015). How to sweeten bitter relationships: Reparation of political trust. Münster, DE.
Methner, N. (2015). Giving and getting recognition: The effects of recognition in face-to-face interactions. Potsdam, DE.
Hauke, N., & Abele-Brehm, A. (2015). How much are we concerned if others think we are immoral, cold, incompetent, or unassertive? Mailand, IT.
Hauke, N., & Abele-Brehm, A. (2015). How much are we concerned if others think we act immorally? Sopot, PL.
Spurk, D., Kauffeld, S., Meinecke, M., & Ebner, K. (2015). Why Do Adaptable People Feel Less Insecure? Indirect Effects of Career Adaptability on Job and Career Insecurity via Two Types of Perceived Marketability. Journal of Career Assessment, 24(2), 289-306. https://dx.doi.org/10.1177/1069072715580415
Wening, S., Keith, N., & Abele, A. (2015). High construal level can help negotiators to reach integrative agreements: The role of information exchange and judgement accuracy. British journal of social psychology.
Abele-Brehm, A., Gollwitzer, M., Greve, W., & Klostermann, A. (2015). Mit den Medien reden. Psychologische Rundschau, 66(3), 185-187. https://dx.doi.org/10.1026/0033-3042/a000263
Hagmaier-Göttle, T., & Abele, A. (2015). When Reality Meets Ideal: Investigating the Relation Between Calling and Life Satisfaction. Journal of Career Assessment, 23(3), 367-382. https://dx.doi.org/10.1177/1069072714547164
Abele, A., Hagmaier-Göttle, T., & Spurk, D. (2015). Does Career Success Make You Happy? The Mediating Role of Multiple Subjective Success Evaluations. Journal of Happiness Studies. https://dx.doi.org/10.1007/s10902-015-9662-4
Spurk, D., Abele, A., & Volmer, J. (2015). The Career Satisfaction Scale in Context: A Test for Measurement Invariance across Four Occupational Groups. Journal of Career Assessment, 23(2), 191-209. https://dx.doi.org/10.1177/1069072714535019
Fydrich, T., Abele-Brehm, A., Markgraf, J., Schneider, S., Schulte, D., & Rief, W. (2015). Schlüsselkompetenzen und Lernziele für die Aus- und Weiterbildung in Psychotherapie. In V. Heyse & M. Giger (Eds.), Erfolgreich in die Zukunft. Schlüsselkompetenzen in Gesundheitsberufen. (pp. 219-236). Heidelberg: medhochzwei.
Hagmaier-Göttle, T., & Abele, A. (2015). Determinants of Job Satisfaction: Living one's calling as a neglected predictor. In R. Osbourne (Eds.), Job Satisfaction: Determinants, Workplace Implications and Impacts on Psychological Well-Being. New York: Nova Publishers.
Abele-Brehm, A., Bühner, M., Deutsch, R., Erdfelder, E., Fydrich, T., Gollwitzer, M.,... Heinke-Becker, J. (2015). Bericht der Kommission "Studium und Lehre" der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Teil II: Masterstudium Psychologie. Psychologische Rundschau, 66(1), 31-36. https://dx.doi.org/10.1026/0033-3042/a000248
Hauke, N. (2014). Was macht mich zu einem wertvollen Menschen? Der Einfluss der agentischen und kommunalen Subdimensionen auf verschiedene Facetten des Selbstwertes. Bochum.
Erdfelder, E., Abele-Brehm, A., Blickle, G., Hannover, B., Kirschbaum, C., Möller, J.,... Ulrich, R. (2014). Bericht des Fachkollegiums Psychologie der Deutschen Forschungsgemeinschaft (DFG): DFG-Forschungsförderung in der Psychologie: Aktuelle Herausforderungen und Perspektiven. Psychologische Rundschau, 65(1), 27-29. https://dx.doi.org/10.1026/0033-3042/a000188

Last updated on 2019-22-05 at 23:51