Transformational dynamics and success conditions in the fields of arts and cultural education


Organisation:
Lehrstuhl für Pädagogik mit dem Schwerpunkt Kultur und ästhetische Bildung

FAU Contact:
Klepacki, Tanja Dr.
Jörissen, Benjamin Prof. Dr.

Description:
This research area investigates the connection between cultural transformation dynamics and conditions of success in the practice fields of arts and cultural education.


Related Project(s)


DiKuBi-Meta: Digitalization in Aestetic, Arts and Cultural Education - a Meta-Project
Prof. Dr. Benjamin Jörissen; Prof. Dr. Stephan Kröner
(01/09/2017 - 31/08/2022)
(Kondensiertes Glück? Mehrtägige musikpädagogische Interventionen: Determinanten der Teilnahme, wirksame Gestaltungsmerkmale und Effekte auf Kompetenzen und Persönlichkeitsentwicklung):
MEMU-IN TP2: Durchführung einer Serie musikpädagogischer Feldexperimente zu Determinanten und Effekten musikpädagogischer Interventionen.
Prof. Dr. Benjamin Jörissen; Prof. Dr. Stephan Kröner
(01/12/2016 - 30/11/2019)
Academy for School Theater and Performative Education
Prof. Dr. Benjamin Jörissen; Prof. Dr. Clemens Risi
(09/05/2009 - 30/09/2015)



Assigned publications

Go to first page Go to previous page 1 of 8 Go to next page Go to last page

Jörissen, B., & Unterberg, L. (Eds.) (2019). Aesthetics of Transformation. Arts Education Research and the Challenge of Cultural Sustainability. Berlin, Heidelberg: Springer Nature.
Jörissen, B. (2019). Sinne, Künste und das Künstliche – neue Materialitäten des Digitalen. In Rat für Kulturelle Bildung (Hrg.), Alles immer smart. Kulturelle Bildung, Digitalisierung, Schule. (pp. 67–70). Essen: Rat für Kulturelle Bildung.
Engel, J., & Jörissen, B. (2019). Unsichtbare Sichtbarkeiten. Kontrollverlust und Kontrollphantasmen in öffentlichen und jugendkulturellen Digitalisierungsdiagnosen. In T. Alkemeyer, N. Buschmann, T. Etzemüller (Hrg.), Gegenwartsdiagnosen. (pp. 549-568). Bielefeld: transkript Verlag.
Jörissen, B., Klepacki, L., & Wagner, E. (2018). Arts Education Research. In George W. Noblit (Eds.), Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford: Oxford University Press.
Jörissen, B., & Unterberg, L. (2018). Digital Cultural Education. The Capabilities of Cultural Education Facing Digital Transformation. In Benjamin Jörissen, Leopold Klepacki, Lisa Unterberg, Juliane Engel, Viktoria Flasche, Tanja Klepacki (Eds.), Spectra of Transformation. (pp. 31–37). Münster/New York: Waxmann.
Jörissen, B., Unterberg, L., Klepacki, L., Engel, J., Flasche, V., & Klepacki, T. (Eds.) (2018). Spectra of Transformation. Münster, New York: Waxmann.
Jörissen, B., & Unterberg, L. (2018). Whose arts education – whose „quality“? A plea to rethink our modes of articulation. In Teunis Ijdens, Ben Bolden, Ernst Wagner (Eds.), Arts Education around the World: Comparative Research Seven Years after the Seoul Agenda. International Yearbook for Research in Arts Education. (pp. 378–383). Münster/New York: Waxmann.
Unterberg, L. (2017). Der Blick auf das Subjekt. Zwei Perspektiven der Selbstermächtigung. In Taube, G.; Fuchs, M.; Braun, T. (Eds.), Das starke Subjekt. München: kopaed.
Klepacki, T. (2016). Bildungsprozesse im Schultheater. Eine ethnographische Studie. Münster, New York: Waxmann.
Jörissen, B., & Verständig, D. (2016). Code, Software und Subjekt. Zur Relevanz der Critical Software Studies für ein nicht-reduktionistisches Verständnis „digitaler Bildung“. In Das umkämpfte Netz - Macht- und medienbildungstheoretische \textbar Ralf Biermann \textbar Springer. (pp. 37--50). Wiesbaden: VS Verlag.

Last updated on 2019-12-05 at 18:58