Implementation Research in Didactics of Geography


Organisation:
Lehrstuhl für Didaktik der Geographie

FAU Contact:
Schubert, Jan Christoph Prof. Dr.

Description:


Die Implementierung von geographiedidaktischen Forschungserkenntnissen sowie innovativen Konzepten, Methoden und Medien in den Geographieunterricht stellt einen wichtigen Baustein für die Optimierung von Lehr-Lernprozessen dar. Daher wird am Lehrstuhl für Didaktik der Geographie sowohl Implementierungsarbeit im engeren Sinne betrieben, zum Beispiel in Form von Unterrichtsbeispielen, Lehrerfortbildungen usw., zum anderen wird die Implementierung forschend begleitet.



Related Project(s)

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

GeoKisten: Development of Geo Boxes
Prof. Dr. Jan Christoph Schubert
(01/07/2017 - 31/12/2017)
Die geographische Perspektive im Sachunterricht kompetenzorientiert unterrichten
Prof. Dr. Jan Christoph Schubert
(01/10/2015 - 31/12/2020)
Berlin – Entwicklung, Erprobung und empirische Begleitung von geographischen Exkursionsmodulen für die Sekundarstufe
Prof. Dr. Michael Hemmer; Prof. Dr. Rainer Mehren
(01/01/2015 - 31/12/2016)
GIS-I 3: Strategies for the Sustainable Implementation of GIS in the Geography Classroom
Dr. Steffen Höhnle; Prof. Dr. Rainer Mehren; Prof. Dr. Jan Christoph Schubert
(01/04/2013 - 31/03/2014)
Creative Appropriation of Space with Children and Youths – Theoretic Discussion and Conception of Teaching Examples
Dr. Romy Hofmann
(01/04/2011)



Assigned publications


Höhnle, S., Fögele, J., Mehren, R., & Schubert, J.C. (2015). GIS Teacher Training: Empirically-Based Indicators of Effectiveness. Journal of Geography. https://dx.doi.org/10.1080/00221341.2015.1016546
Höhnle, S., Mehren, R., & Schubert, J.C. (2014). Strategies for the Implementation of GIS in German Geography Lessons: Selected Findings of a Mixed-Method Research Approach. Research in Geographic Education, 16(1), 5-22.
Rempfler, A., & Uphues, R. (2012). System Competence in Geography Education. Development of competence models, diagnosing pupils' achievement. European journal of geography, 3(1), 6-22.

Last updated on 2018-24-10 at 15:31